گوناگون

یادواره شهدای طلبه گرمه و فاروج برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام محمود زمانی در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان كرد: يادواره شهداي طلبه شهرستان گرمه مهرماه و يادواره شهداي شهرستان فاروج نيز بهمن‌ماه امسال برگزار مي‌شود.

وي با بيان اين كه در سه سال اخير همزمان با روز اربعين حسيني يادواره پنج شهيد طلبه و روحاني شهرستان گرمه با حضور جمعي از مسؤولان استاني، شهرستاني و مردم شهيدپرور اين شهرستان برگزار مي شد، اظهار داشت: امسال چهارمين دوره اين يادواره مهرماه با حضور طلاب و روحانيان برگزار خواهد شد.

به گفته حجت الاسلام زماني يادواره 27 شهيد طلبه و روحاني شهرستان فاروج نيز بهمن ماه امسال در مسجد جامع شهر فاروج برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به اين كه خراسان شمالي داراي 72 شهيد طلبه و روحاني است، افزود: نخستين يادواره شهداي طلبه و روحاني خراسان شمالي دي‌ماه سال 91 با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد.

حجت الاسلام زماني در ادامه تعداد شهداي طلبه و روحاني در كشور را سه هزار و 658 شهيد ذكر و اضافه كرد: غالب شهداي طلبه و روحاني كشور در سال 65 و در جريان عمليات هاي كربلاي چهار و پنج به فيض شهادت نائل آمده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی دارای دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در طول دوران دفاع مقدس و سال‌های پس از انقلاب در راه دفاع از دین و میهن جانفشانی کردند.

جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه های نبرد حق علیه باطل بودند و با تقدیم 72 شهید و طلبه، به نسبت جمعیت این قشر در استان بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده اند.

اگر چه پارسال يادواره شهداي طلبه و روحاني استان خراسان شمالي به صورت استاني برگزار نشد اما در شهرستان هاي مختلف اين استان يادواره شهداي طلبه و روحاني با محوريت حوزه هاي علميه برگزار شد.

در بجنورد، مركز استان خراسان شمالي نيز مهر ماه پارسال و همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس؛ یادواره 13 شهيد طلبه و روحاني حوزه علمیه امام خمینی(ره)، با حضور شماری از طلاب و اساتید مدارس علمیه خراسان شمالی، در محل نمایندگی حوزه علمیه استان برگزار شد.

در نخستین یادواره 72 شهید طلبه و روحاني استان خراسان شمالی، از تمبر یادبود این یادواره و پنج مجموعه با موضوع فرهنگنامه و زندگینامه شهدای طلاب استان رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمين ابوالقاسم یعقوبی، نماينده ولي فقيه در استان خراسان شمالي به عنوان رييس ستاد يادواره شهداي روحاني و طلبه اين استان هم فعاليت مي كند.

وي پيش‌تر در يادواره شهداي طلبه و روحاني استان گفته بود كه نتیجه پیشگامی روحانیان و طلاب خراسان شمالی در هشت سال دفاع مقدس تقدیم 72 شهید طلبه و روحانی است که به نسبت جمعیت این قشر، آمار زیادی است.

رييس شوراي استاني حوزه هاي علميه خراسان شمالي از روحانیان و طلاب مدارس علميه خواسته بود كه در حال حاضر نيز با توجه به اين كه كشور ما در شرایط جنگ نرم با دشمنان قرار دارد؛ آنها بايد در خط مقدم اين جبهه قرار داشته باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا