گوناگون

شهرداری بیرجند خواستار واقعی شدن نرخ حمل و نقل درون شهری است

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی مدیح سه شنبه شب در ستاد تنظیم بازار استان، اظهار کرد: شهرداری در خصوص حمل و نقل درون شهری در سه حوزه مینی‌بوس‌رانی، اتوبوسرانی و تاکسیرانی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره حمل و نقل درون شهری افزود: شهرداری در حوزه مینی‌بوس‌رانی چندان مشکلی ندارد و بیشتر مشکلات در حوزه اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی است.

مدیح بیان کرد: در حوزه اتوبوسرانی در حال حاضر 110 دستگاه اتوبوس مشغول فعالیت در سطح شهر هستند که 80 دستگاه در بخش خصوصی و 30 دستگاه در اختیار شهرداری است.

وی با اشاره به نرخ کرایه اتوبوس‌های سطح شهر گفت: بهای تمام شده برای هر نفر حدود 560 تومان است که 33 درصد این قیمت را مردم پرداخت، 33 درصد را باید سازمان همیاری و شهرداری‌ها پرداخت کند که سال گذشته پرداخت نکرده و خود شهرداری 66 درصد بلیط اتوبوس را پرداخت کرده است اما با اجرای مرحله دوم هدفمندی با گران شدن سوخت نیاز است که در قیمت های اتوبوس تجدید نظر شود.

مدیح یادآور شد: در سال گذشته به هیج عنوان کرایه افزایش نداشته و شهرداری قیمتی را به شورای شهر پیشنهاد کرد و شورا آن را تصویب نموده و اکنون در کمیته انطباق فرمانداری منتظر تصویب می باشد.

شهردار بیرجند با اشاره به کرایه تاکسیرانی نیز اظهار کرد: در سطح شهر حدود 500 تاکسی مشغول فعالیت هستند که در سال گذشته هیج گونه افزایش قیمت نداشته اند.

مدیح گفت: شهرداری سال گذشته قیمت پسشنهادی خود را به شورا اعلام و شورای اسلامی شهر ضمن تصویب به کمیته انطباق فرمانداری فرستاده که منتظر تصویب نهائی هستیم.

وی افزود: با گران شدن قیمت سوخت نیاز است کرایه تاکسی‌ها بیش از 10 درصد گران شود چون تاکسیرانی در سال جدید نیز افزایش قیمت سالیانه نداشته و ضروری است نرخ تاکسیرانی استان هرچه زودتر مشخص شود.

مدیح ادامه داد: در چند روز اخیر به جزء تعداد اندکی افزایش قیمت در چند مسیر نداشته و بازرسان سازمان تاکسیرانی بازرسی هایی انجام داده و مشکل خاصی نبوده است و اگر کسی از خودسرانه اقدام به افزایش قیمت ها کند قطعا شهرداری برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در هدفمندی یارانه بیشترین ضرر را شهرداری‌ها به سبب مردمی بودن می‌بینند،  اظهار کرد: انتظار می رود در مرحله دوم بیش از گذشته به شهرداری ها توجه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا