گوناگون

عدم توانایی دولت در تأمین اعتبارات منوریل/ بخش خصوصی وارد شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی سه شنبه شب در مراسم بزرگداشت روز ملی شوراها در سالن اجتماعات شهرداری قم اظهار کرد: شورای اسلامی شهر قم نمونه یک شورای پاکدست و پرتلاش است که در کشور می‌تواند به عنوان الگو مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت کار در حوزه مدیریت شهری افزود: همه باید از مدیریت شهری و شورای شهر حمایت کنیم چرا که تجلی خدمت به مردم در این دستگاه‌ها متبلور می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت این است که وظایف بسیار زیادی به عهده مدیریت شهری گذاشته شده و هیچ کس نمی‌تواند نسبت به این حجم مسئولیت‌ها بی تفاوت باشد.

وی با اشاره به وظیفه نظارتی که به عهده دستگاه‌ها در قبال شهرداری گذاشته شده خاطرنشان کرد: هر چند نظارت نیز در کار شهرداری امر لازمی است اما این نظارت باید توأم با همدلی و همکاری باشد.

وی افزود: پروژه‌های شهری در سال‌های اخیر در شهر قم توسعه و پیشرفت خوبی داشته است که با توجه به شرایط خشکسالی مالی باید گفت شهرداری خوب عمل کرده و هیچ طرحی متوقف نشده است.

امیرآبادی ابراز داشت: در سال آینده نیز استاندار قم باید کمک کنند تا چند طرح عمده شهری به بهره‌برداری برسد که البته در این شرایط کار مشکلی است.

وی با اشاره به دو طرح مهم مترو و منوریل قم گفت: امسال بودجه کمی به قطار شهری اختصاص یافته در حالیکه تکمیل این دو طرح نیاز به بودجه‌های ملی دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم افتتاح پروژه منوریل در سال جاری ابراز داشت: این طرح در حال حاضر به 200 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که تأمین این رقم از عهده دولت خارج است و گویا باید بخش خصوصی را برای رفع این مشکل وارد عمل شود.

وی عنوان کرد: دیگر پروژه‌های شهری نیز امروز به کمک نیاز دارد که باید ساز و کاری برای تأمین اعتبارات آنها در نظر گرفت.

امیر آبادی افزود: در این مسیر همکاری دستگاه‌های مختلف با شهرداری و شورای شهر و همدلی میان تمام مجموعه‌های دولتی و نهادهای عمومی برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم ضروری است.

IMG17235028

شورا دغدغه‌های رهبر انقلاب را چراغ راه خود قرار می‌دهد

رئیس شورای اسلامی شهر قم سخنران دیگر این مراسم بود که با اشاره به فعالیت‌های 7 ماهه شورای چهارم گفت: در این دوره تعداد کمیسیون‌ها را متناسب با نیازهای شهر به 5 کمیسیون افزایش دادیم.

وی با اشاره به رضایت بخش بودن اقدامات شهرداری از نظر کمی گفت: باید تلاش کنیم کیفیت این اقدامات ارتقا پیدا کند.

حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر با اشاره به اهمیت نظارت بر کار شهرداری برای ارتقای کیفیت امور اجرایی شهر خاطرنشان کرد: در این راستا برای کمیسیون‌های مختلف شهرداری یک عضو ناظر از شورای شهر تعیین کرده‌ایم تا نظارت بر کار شهرداری از نزدیک صورت بگیرد.

وی دغدغه‌های مقام معظم رهبری را چراغ راه شورای شهر در برنامه‌هایش دانست و گفت: وقتی ایشان مطلبی را مطرح می‌کنند، خیلی‌ها بنر و پوستر درست می‌کنند و همه‌ جا از آن موضوع سخنرانی می‌کنند اما ما تلاش کردیم این دغدغه‌ها را به مرحله عمل نزدیک کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در اسفندماه گذشته مقام معظم رهبری مسایلی درباره اهمیت درختکاری فرمودند که شورا نیز این موضوع را در برنامه‌های خود قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا