Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیرموبایل و تبلت

یک طرفه شدن سیم کارت بی هویت کلید خورد + جزئیات

یک طرفه شدن سیم کارت بی هویت در حالی کلید خورد است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص گفته در جهت ثبت اطلاعات مالکان سیم کارت های بدون هویت ، از نهم دی ماه تاکنون حدود ۱.۵ میلیون سیم کارت بدون هویت، یک طرفه شده است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

محمود واعظی با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی در خصوص یک طرفه شدن سیم کارت بی هویت که حدود یک ماه قبل پیرامون ثبت اطلاعات مالکان سیم کارت های بی هویت مطرح شده بود گفته است که با توجه به گزارشات پلیس فتا از تخلفاتی که در این حوزه انجام می شد و مزاحمت هایی که برای مردم بوجود می آمد، در شورای عالی فضای مجازی تصمیم گرفته شد تا همانند تلفن ثابت و کسانیکه از آی پی مشخص در اینترنت استفاده می کنند، تمام استفاده کنندگان تلفن همراه نیز هویت معلوم داشته باشند. بدین معنا که مالک هر شماره تلفن همراه در هر اپراتور تلفن همراه معلوم باشد.

یک طرفه شدن سیم کارت بی هویت
طبق آمار وزارت ارتباطات ۱۰ میلیونی سیم کارت بی هویت در اپراتورها تلفن همراه کشور فعالیت دارند

محمود واعظی در توضیحات بیشتر در خصوص شروع یک طرفه شدن سیم کارت بی هویت یادآور شده حدود ۱۰ میلیون شماره تلفن همراه  مربوط به زمانی که عملا نحو فروش سیم کارتها در دکه ها و مغازه ها بود، بدون نام مالک در بین مردم توزیع شده که خوشبختانه از زمانی که برای ساماندهی سیم کارت های بی هویت اقدام شده است ، همکاری خوبی از جانب مردم صورت گرفتع که جای تشکر دارد چرا که بر این اساس در مرتبه اول سیم کارت های بی هویت از ۱۰ میلیون سیم کارت به ۶ میلیون رسید و تا روز شنبه نیز به تعداد ۴.۲ میلیون رسیده است.

واعظی با اشاره به اینکه از نهم دی ماه تاکنون حدود ۱.۵ میلیون سیمکارت بدون هویت یک طرفه شده است، گفت: به هیچ وجه بنا نداریم که مالکیت کسانی که این سیم کارت ها را دارند تغییر کند و مزاحمت برای کاربران ایجاد شود، بلکه به دنبال این هستیم که بعد از یک ماه با توجه ۳۰ میلیون پیامک اطلاع رسانی که فرستادیم، مالکیت هر سیم کارت مشخص باشد.

منبع : mehrnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا