گوناگون

یک مسوول: سازمان فنی و حرفه ای مربیان کشورهای مختلف را آموزش می دهد

81232172 5814296

ˈداوود ناصری امیدˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، یکی از برنامه های سازمان فنی و حرفه ای کشور را هم افزایی با کشورهای مختلف در راستای انتقال تجربیات و همچنین کسب دانش آن ها عنوان کرد و افزود: تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: در همین راستا تاکنون مربیان زیادی را به خارج از کشور برای انتقال دانش و همچنین اخذ تجربیات طرف مقابل اعزام کرده ایم و در داخل نیز با تشکیل 20 میز خدمتی به تعلیم و آموزش مربیان بسیاری از کشورها پرداخته ایم.

ناصری امید ادامه داد: تاکنون 300 مربی از کشور عراق در مرکز تربیت مربی کرج آموزش دیده اند و حتی تعدادی از مربیان خود را نیز به این کشور اعزام کرده ایم.

مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین قرار بود مربیانی از استان کرمانشاه به عراق برای ارائه آموزش به همتایان خود اعزام شوند اما به دلیل ناامنی های موجود در این کشور فعلا این کار متوقف شده است.

ناصری امید با بیان اینکه مسوولیت میز خدمتی آفریقا به عهده وی گذاشته شده است، یادآور شد: در این میز تاکنون به مربیان 10 کشور آفریقایی آموزش های لازم داده شده و حتی قرارداد احداث مرکز آموزش فنی و حرفه ای در کشور تانزانیا نیز به امضا رسیده است.

** ایران در پانزدهمین دوره مسابقات جهانی مهارت شرکت می کند

مدیرکل دفتر امور عمرانی سازمان فنی و حرفه ای کشور در ادامه از اعزام تیم منتخب ایران به پانزدهمین دوره مسابقات جهانی مهارت در برزیل خبر داد و گفت: این مسابقات هر دو سال یکبار و به میزبانی یکی از کشورهای جهان برگزار می شود.

وی افزود: نحوه اعزام تیم کشورمان نیز به این شکل خواهد بود که برگزیدگان مسابقات کشوری سال جاری که شهریورماه امسال برگزار خواهد شد به همراه نفرات برگزیده مسابقات کشوری سال گذشته به اردو خواهند رفت که از میان این نفرات، برترین ها به مسابقات جهانی برزیل اعزام خواهند شد.

ناصری امید یادآور شد: تیم کشورمان در دوره قبل این مسابقات که به میزبانی آلمان و با حضور 52 کشور جهان برگزار شد، توانست عنوان چهارم را از آن خود کند.

وی همچنین در پایان از وجود 700 مرکز آموزش فنی و حرفه ای در بخش دولتی کشور و 14 هزار مرکز در بخش خصوصی خبر داد و گفت: نزدیک به 30 هزار مربی در این مراکز مشغول به آموزش و تعلیم کارآموزان هستند.

7458/567

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا