گوناگون

یک مقام وزارت نیرو: تمام ظرفیت های فرهنگی در جلوگیری از هدررفت آب به کار گرفته شود

81210030 5776048

به گزارش روزشنبه خبرنگارایرنا به نقل ازروابط عمومی آبفار خوزستان ˈسیدعلی سید زادهˈ در دیدار از این شرکت بر شتاب بخشی در روند کاهش آب بدون درآمد تاکید کرد و افزود: تشکیل کمیته های تخصصی درون استانی برای بررسی موانع مختلف در کاهش آب بدون درآمد و ارائه راهکارها امری ضروری است.

وی توضیح داد: در استان های مختلف موانع گوناگونی برای کاهش آب بدون درآمد وجود دارد و کارشناسان استانی بهترین افراد برای بررسی و ارائه راهکار در بهبود وضعیت کاهش آب بدون درآمد هستند.

سید زاده گفت: هر چند تاکنون اقدام های زیادی از سوی شرکت های آبفا شهری و روستایی در کشور برای کاهش آب بدون درآمد انجام شده اما این میزان کافی نیست بنابراین باید برنامه ریزی مستمر و جدی تری برای بهبود وضعیت کاهش آب بدون درآمد وجود داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت: بیشترین میزان آب بدون درآمد این شرکت مربوط به فرسودگی خطوط انتقال و شبکه های توزیع آب آشامیدنی است که پایان عمر مفید لوله های خطوط انتقال و شبکه توزیع، تعدی برخی روستاییان برای سیرآب کردن زمین های کشاورزی و یا دام ها و تعرض به لوله های خط و شبکه و تلاش برای دریافت انشعاب غیر مجاز از مهمترین عوامل افزایش آب بدون درآمد هستند.

ˈمحمدعلی خلیف پورˈ افزود: شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان به واسطه وسعت، تعدد و پراکندگی روستاهای استان بیشترین طول خطوط انتقال و شبکه توزیع آب آشامیدنی را در کشور داراست که این مهم در کنار دیگر عوامل مدیریت آب شرب روستاهای استان را دچار مشکلات زیادی می کند.

538/645



: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا