گوناگون

‌سالانه چند تن گندم در استان مرکزی نان می‌شود؟

‌مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در سال حدود 150 تا 160 هزار تن گندم در بخش نان مصرف می‌کند.

جواد حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی، گفت: قریب به 230 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: خرید تضمینی گندم در مقایسه با سال گذشته از رشد 70 درصدی برخوردار بوده است.

حسنی ضمن اشاره به پرداخت بیش از 90 درصد مبالغ به کشاورزان، توضیح داد: امسال هر کیلوگرم گندم با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید دو درصد، 10 هزار و 500 ریال از کشاورزان خریداری شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی اظهار کرد: موانع و مشکلاتی که در گذشته برای تأمین گندم وجود داشته برطرف شده و امروز مشکلی در زمینه تأمین گندم در استان نداریم، ذخیره گندم بسیار خوبی در استان موجود است و از نظر کیفیت و کمیت شرایط بسیار مطلوبی داریم.

وی گفت: دولت در راستای حمایت از مصرف‌کننده زیان زیادی در خصوص آرد و نان پرداخت می‌کند و با تفاوت قیمت زیادی، گندم را برای مصارف آرد خبازان تحویل کارخانجات می‌دهد.

حسنی در ادامه با بیان این‌که دو واحد صنعتی نان در استان فعال هستند که سهم ناچیزی در تأمین نان روزانه مردم دارند، گفت: ذائقه مردم این استان خیلی مناسب با این شرایط نیست و به همین دلیل این استان تا به امروز توفیقی در زمینه صنعتی شدن نان نداشته است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی در زمینه افزایش قیمت نان گفت: تعیین قیمت آرد و نان نیز به صورت متمرکز توسط دولت انجام می‌گیرد و مجوز افزایش در هر راستایی را دولت باید صادر کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ماهیانه 10 هزار تن آرد در استان برای تهیه نان مصرف می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا