گوناگون

2400 هکتار به موقوفات کشاورزی آستان قدس در استان سمنان اضافه می‌شود

مدیرعامل موسسه کشاورزی و موقوفات آستان قدس رضوی مرکز دامغان گفت: با پیگیری و همکاری موسسه کشاورزی و موقوفات آستان قدس رضوی استان سمنان2400 هکتار از اراضی به موقوفات آستان قدس در این استان اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سمنان، حسین دربانی در نشستی با مسئولان و واقفان استان سمنان در محل موسسه کشاورزی و موقوفات آستان قدس رضوی مرکز دامغان با اشاره به بهینه سازی و اصلاح باغات موقوفه آستان قدس رضوی در این استان، از آغاز عملیات اصلاح بالغ بر 100 هکتار باغات پسته این موسسه در استان سمنان خبر داد.

مدیرعامل موسسه کشاورزی و موقوفات آستان قدس رضوی مرکز دامغان گفت: این کار به منظور افزایش ظرفیت باردهی محصول پسته انجام شده است.

وی با یادآوری اینکه یکی از بزرگترین باغ‌های پسته وابسته به موسسه کشاورزی و موقوفات استان سمنان در شهرستان دامغان قرار دارد، افزود: این عملیات با هدف اصلاح باغات و عملیات سربرداری، حذف شاخه‌های اضافی، حذف پاجوش‌ها و فرم‌دهی به درختان که در افزایش تولید نقش اساسی دارند از اسفند ماه سال گذشته آغاز و هم‌اکنون نیز در سطح وسیعی در حال انجام است.

مدیرعامل موسسه کشاورزی و موقوفات آستان قدس رضوی در استان سمنان مرکز دامغان خاطرنشان کرد: با شروع رشد درخت پسته، اولین اقدام برای بار دهی مناسب بحث تغذیه و کوددهی است، حذف پاجوش، مبارزه با علف‌های هرز و واکاری درختان پسته از دیگر اقداماتی است که برای افزایش باردهی محصول باید انجام شود تا باغات از حالت قبلی خارج شوند.

دربانی با تاکید بر اینکه پسته از محصولات استراتژیک و ارزشمند استان سمنان است که نقش بارزی در اقتصاد مقاومتی بر عهده دارد تصریح کرد: اداره، حفاظت و صیانت از اراضی و رقبات موقوفات، انجام عملیات کشاورزی و دامپروری، ایجاد صنایع و کارخانجات تبدیلی فرآورده‌های کشاورزی، دامی و صنایع غذایی از جمله اهداف تاسیس موسسه کشاورزی و موقوفات آستان قدس رضوی است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا