گوناگون

3500 طلبه در استان فارس فعال هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله اسد الله ایمانی ظهر چهارشنبه در دیدار آیت الله مکارم شیرازی با علما و طلبه های حوزه علمیه، گفت: امروز در استان فارس 54 حوزه برادران و 20 حوزه مخصوص خواهران فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: امروز در شهرستانها و حتی بخش های فارس احساس و نیاز به تشکیل حوزه علمیه احساس می شود و در این راستا اولویت اول علما و ائمه جماعات در استان فارس تربیت طلاب است.

امام جمعه شیراز افزود: امروز مسائل آموزشی و پژوهشی در استان فارس دارای جایگاه بالایی است و پژوهش های طلاب در این میان توانسته خود را نشان و رتبه های بالایی را کسب کند.

آیت الله ایمانی ادامه داد: تربیت و تهذیب اولویت اول حوزه ها است که در این راستا نیز برنامه ریزی درستی انجام شده زیرا طلبه هایی که با تربیت اسلامی و الهی تربیت شده باشند متصل به رهبری و حرکت های خودشان را در ادامه راه رهبری هماهنگ می کنند.

وی یادآور شد: از جمله مواردی که امروز مد نظر قرار گرفته مسئله حفظ قرآن است که برای طلاب در حوزه های علمیه برنامه ریزی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تخصص های مختلفی در حوزه ها مورد توجه است، گفت: تخصص های مد نظر قرار گرفته در مباحث کلام، تاریخ اسلام، تبلیغ و تفسیر است که به زودی در بحث رشته فلسفه نیز حرکت هایی آغاز می شود.

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا