گوناگون

3500 پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور وجود دارد/ قرارداد بالای یک میلیارد برای فوتبالیست ها معقولانه نیست

به گزارش خبرنگار مهر، امیررضا خادم ظهر چهارشنبه در حاشیه آئین تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر افزود: پروژه های ورزشی که با 60 و 70 درصد پیشرفت فیزیکی در کشور هستند  برای تکمیل نیازمند اختصاص 10 هزار میلیارد تومان اعتبار هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه کل بودجه مورد نیاز حوزه ورزش کشور هزار میلیارد است که این یعنی تنها 10 درصد بودجه مورد نیاز که این به تبع این امر نمی تواند کافی باشد.

خادم با اشااره به قانون برنامه بودجه سال 93 و ظرفیت اختصاص یافته به حوزه ورزش افزود: در قانون برنامه بودجه 93 به ما اجازه فروش را داده اند که تلاش می کنیم با وارد کردن بخش خصوصی شرایط را نسبت به اجرایی کردن پروژه ها فراهم کنیم.

خادم امکان فروش و واگذاری پروژه های ورزشی را رد نکرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان لزوم ورود بخش خصوصی به مشارکت در زمینه اجرای برنامه ها و همچنین انجام پروژ ه ها عمرانی در حوزه ورزش و جوانان را مورد تاکید  قرار داد و  افزود:  باید شرایطی فراهم شود که کسانی که در حوزه ورزش فعالیت می کنند از آن به عنوان یک فرصت ذی قیمت برای سپردن کار مردم به دست مردم در دراز مدت استقبال کنند.

معاون امور حقوقی، مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت ورزش و جوانان، گفت: برخورد قهرآمیز با بخش خصوصی به صلاح ورزش نیست، ادامه داد: حمایت از بخش خصوصی در حوزه ورزش باید به عنوان یک فرصت ذی‌قیمت از سوی مسوولان تلقی شود.

خادم  گفت: متأسفانه در برخی استان‌ها از جمله زنجان، شاهد برخورد قهرآمیز با بخش خصوصی حوزه ورزش هستیم که باعث شده است این افراد به دلیل وجود حواشی مختلف، از فعالیت در این بخش صرف‌نظر کنند.

خادم در ادامه با بیان اینکه تجربه نشان داده خیلی نمی توانیم در زمینه رقم بازیکنان فوتبال ورود پیدا کنیم، افزود: سقف هزینه باشگاهها را در نظر داریم که این مسئله هم برآمده از نظرات خود مسئولان و مربیان باشگاهها است. سقف هزینه باشگاهها مشخص می شود و این امر در طول سال توسط حسابرسان و نهادهای مرتبط مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون وزیر و ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه وزارت ورزش و جوانان به بحث قراردادبازیکنان ورود پیدا نمی کند افزود: به عنوان مصداق یک باشگاه سقف هزینه ای خود را 15 میلیارد بسته است در حالی که برای یک بازیکن 10 میلیارد تومان هزینه می کند، مسلما سایر بازیکنان و کادر تیم باید از 5 میلیارد استفاده کنند و این مقولانه به نظر نمی آید که قرار داد بالای یک میلیارد برای بازیکنان فوتبال داشته باشیم.

خادم رفتن یا ماندن کارلوس کی روش را نیازمند بررسی و نظر وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان از هر شرایطی که به نفع تیم ملی فوتبال باشد حمایت می کند ولی بحث بررسی و نظر کارشناسی و تصمیم با فدراسیون فوتبال است.

خادم با اظهار بی اطلاعی نسبت به رفتن دکتر زادمهر از هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس، به استعفا و رفتن حمید استیلی از جمع اعضای هئیت مدیره این باشگاه اشاره کرد و گفت: در صورت رفتن دکتر زادمهر از هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس، جمع اعضا به 7 نفر خواهد رسید و ما حتما می خواهیم یک نفر پرسپولیسی در جمع هئیت مدیره این تیم باشد و شاید به همین دلیل یک اتفاقات بیافتد و هنوز نمی توانم در این خصوص مطلب خاصی عنوان کنم.

معاون وزیر و ورزش و جوانان در خصوص نگاه یکسان به همه ورزش ها بخصوص رشته والیبال و فوتبال افزود: تلاش وزارت ورزش و جوانان اداره شدن فوتبال و باشگاههای فوتبال به صورت خصوصی است و به همین خاطر  مدیریت جدید وزارت ورزش و جوانان تا به امروز برای فوتبال و هیچ تیم فوتبال هزینه نکرده است در نظر ندارد چنین کاری را هم انجام دهد.

خادم نحوه با تاکید بر اینکه ما انتظار اداریم بحث فوتبال کاملا خصوصی اداره شود، افزود: باید به گونه ای شود که نیازهای مالی خود را در داخل خودش تامین بکند.

وی ادامه داد: در بحث تیم ملی هم باید حمایت صورت بگیرد که این امر نیز در درازمدت انتظار داریم با برنامه ریزی مناسب فدراسیون بتواند خودش را تامین کند.

خادم تاکید کرد: نگاه وزارت ورزش و جوانان ویژه برای یک ورزش نیست و همه ورزش ها در یک قالب برای فدراسیون مدنظر هستند.

 معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین در خصوص واگذاری پرسپولیس و استقلال به وزارت اقتصاد و داریی گفت: این تیم ها در اختیار سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد و دارایی هستند و آنها هر نوع آمار و اطلاعات بخواهند در اختیارشان خواهیم گذاشت و خصوصی سازی برای فروش این باشگاهها اقدام خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا