گوناگون

خروج اقتصاد ایران از “رکود”

386234 452معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: ‌ارزیابی مستمر از رشد اقتصادی ایران و گزارشات بانک مرکزی و مرکز آمار نشان می‌دهد که اقتصاد کشور از رکود و رشد منفی در حال خروج است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران در رابطه با علایم نشان‌دهنده خروج اقتصاد ایران از رکود اظهار داشت: ارزیابی مستمر از رشد اقتصادی ایران نشان می‌دهد در سال 91 نرخ رشد اقتصادی کشور منفی 5.8 درصد بوده که براساس محاسبات اخیر این عدد به شدت کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد:  در کنار این امر، سرمایه‌گذاری‌هایی الان در حال انجام است مانند اینکه بیش از 21 هزار میلیارد تومان در طرح‌های عمرانی سرمایه‌گذاری می‌‍‌شود و از بیش از 90 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای شرکت‌های دولتی برای خروج از رکود برخوردار می‌شویم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه 35 میلیارد دلار در بودجه سال 93 برای فاینال در نظر گرفته شده که در طرح‌های عمرانی استفاده می‌کنیم گفت: بیش از 20 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برای ادامه طرح‌های عمرانی استفاده می‌کنیم که این خود رشد اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

نوبخت افزود: گزارشات بانک مرکزی و مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که اقتصاد کشور از رکود و رشد منفی در حال خروج است.

وی ‌در رابطه با سؤال خبرنگاری در رابطه با معوقات بانکی و نرخ سود بانکی اظهار داشت: اکنون در جریان صحبت‌های ایراد شده در رابطه با معوقات بانکی نیستم و در زمان دیگری در این مورد صحبت می‌کنم و اما عده‌ای بر همین نرخ سود بانکی 22 درصد اعتراض دارند و می‌گویند این رقم  پایین‌تر از نرخ تورم است و مردم سپرده‌های خود را از بانک‌ها خارج می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا