گوناگون

“بحران آب” مشکل اول روستاهای سمنان

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان با اشاره به این‌که مشکل اصلی و اول روستاهای ما آب است، گفت: اکثر روستاهای منطقه شرق جنوب و شمال سمنان، روستاهای شهرستان سرخه و روستاهای شهرستان مهدیشهر و بخش شهمیرزاد با مشکل کم آبی روبرو و دچار فقر آب هستند و از این رو کم آبی هم‌چنان مشکل نخست این روستاهاست.

علیرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، با اشاره به بازدیدهای مختلف از تمام روستاهای سمنان، مهدیشهر و سرخه افزود: در بازدیدهایی که از روستاهای جنوب و شرق سمنان، روستاهای شهرستان سرخه و روستاهای شهرستان مهدیشهر و بخش شهمیرزاد داشتیم مشکلات مختلف آنها مانند مشکلات آب، برق، تلفن همراه، دیوار ساحلی، طرح هادی، حضور عوامل نیروی انتظامی با حضور فرمانداران و مدیران و مسئولین مربوطه بررسی و تصمیمات لازم گرفته شد.

وی ادامه داد: در بازدید از روستاهای جنوب سمنان مشکلات روستاهای حسن آباد، دلازیان، محمودآباد، رکن آباد و خیرآباد بررسی و تصمیمات لازم اخذ شد، هم‌چنین جلسه شورای این روستاها نیز با حضور بخشدار مرکزی برگزار و مشکلات روستا بررسی شد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه از بازدید از روستاهای شهرستان سرخه به اتفاق فرماندار و مدیران و مسئولین خبر داد و گفت: ملاقات مردمی و بازدید از روستاهای ایج، امامزاده عبدالله، امامزاده شاه محمد زید، جوین، اسد آباد، لاسجرد، افتر و اروانه انجام و مشکلات این روستاها از قبیل کم آبی و راه نیز بررسی شد.

انتقال آب از روستای محمدآباد به سه روستای جام، دوزهیر و آبخوری

خسروی از بازدید به اتفاق فرماندار سمنان، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سمنان و مدیران شرکت آب و فاضلاب روستایی از روستاهای آب خوری، جام و دوزهیر خبر داد و گفت: در جلسه شورای روستا که در روستای دوزهیر برگزار شد برای انتقال آب از روستای محمدآباد به این روستاها تصمیمات خوبی گرفته شد، هم‌چنین در خصوص مشکلات برق، راه و وضعیت گردشگری روستاها نیز بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد.

وی هم‌چنین از بازدید از تمامی روستاهای شهرستان مهدیشهر بخش شهمیرزاد به اتفاق فرماندار، بخشدار، مسئولین، مدیران و اعضای شورای روستاهای پشت کوه خبر داد و گفت: مشکلات روستاهای کولیم، کاورد، فینسک، تلاجیم، تم، ملاده، شلی، هیکو، چاشم، رسم رودبار، خطیرکوه، لرد، کمرود و پاقلعه طی جلسه‌ای بررسی و تصمیمات لازم گرفته شد.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر و سرخه با بیان این‌که مشکل اصلی این روستاها کمبود آب و بحران کم آبی است، افزود: “بحران آب” مشکل اول روستاهای سمنان است.

مسئله آب با امنیت شهرها و روستاها گره خورده است

وی با تأکید بر این‌که مسئله آب به امنیت شهرها و روستاها گره خورده است، اضافه کرد: کمبود آب و بحران کم آبی منجر به مهاجرت معکوس از روستا به شهر شده است، خالی شدن روستاها از سکنه امنیت این مناطق را به خطر انداخته است.

خسروی با اشاره به این‌که هدف ما توسعه متوازن روستاهاست، اضافه کرد: روستاهای شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه به واسطه قدمت تاریخی ظرفیت و پتانسیل جذب گردشگر را دارد و بستر رشد و توسعه در روستاها وجود دارد و همه مسئولین باید خود را موظف بدانند که زیرساخت‌ها رابرای آبادانی روستاها فراهم کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا