گوناگون

لازمه پویایی اقتصاد نهادینه کردن فرهنگ تعاون در جامعه است

81158220 5684806

به گزارش ایرنا احمد غریوی روز شنبه دربازدید از شرکت پارس حیات با اشاره به اینکه همدلی و تعامل مسولین با سرمایه گذاران در عرصه های مختلف زمینه ساز پیشرفت است، افزود: بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و ارائه راهکارهای لازم از جمله اولویت های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی اظهار کرد: امروزه تعاون اهرم مناسبی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی به شمار می رود که می تواند در بهره وری بهینه از شرایط زندگی، کار و تولید و ارتقای سطح درآمد و وضعیت اجتماعی جامعه موثر باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بخش تعاون به عنوان یکی از ارکان اساسی اقتصاد کشور با چالشهایی روبرو بوده و در راستای نهادینه کردن باور تعاون نیازمند تغییر نوع نگرش به این بخش هستیم.

غریوی ادامه داد: با تجمیع سرمایه های کوچک و سرگردان از طریق تعاونی های فراگیر زمینه حرکت اقتصادی و ایجاد اشتغال فراهم می شود و در واقع تشکیل شرکت های تعاونی اقدامی برای رفع مشکل اشتغال و سامان بخشی به سرمایه های کوچک و سرگردان است.

وی ابراز کرد: اشتغالزایی، تقویت بخش تعاونی، افزیش سهم بخش تعاون از اقتصاد در راستای اجرایی نمودن سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، ارتقای فرهنگ مشارکت در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی و ایجاد نگرش های مثبت به بخش تعاون از جمله اهداف فعالیتی بخش تعاون در اقتصاد استان زنجان است.

سه هزار و 856 تعاونی دراستان زنجان وجود دارد که از این تعداد 33 درصد در بخش کشاورزی، 20 درصد در بخش خدمات، 19 درصد در بخش صنعت و 28 درصد در بخش های مختلف اعم از مسکن و حمل و نقل فعالیت می کنند.

7318/522

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا