Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیر

حافظه مردان بهتر است یا زنان ؟

حافظه مردان بهتر است یا زنان ؟ این سوالی است که شاید جوابش برای شما نیز جالب باشد. در این مطلب از میهن پست قصد داریم بصورت علمی به به این سوال پاسخ دهیم. برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با ما همراه شوید.حافظه مردان بهتر است یا زنان ؟ حتما توجه کرده اید که زنان تمام جزئیات هر چیزی را به خوبی به خاطر دارند. بطور مثال آنها می توانند بدون اینکه فکر کنند بگویند چه کسی در مهمانی چه حرفی به زبان آورده و از روی عکس العمل هایش تحلیل های دقیقی داشته باشند. اما آیا واقعا در مردان هم این گونه است؟

حافظه مردان بهتر است یا زنان ؟

زنان در به یاد آوردن صحبت ها عملکرد بهتری دارند

برای اثبات این فرضیه، محققان ۶۱۷ پژوهش صورت گرفته را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. این پژوهش ها از سال های ۱۹۷۳ تا ۲۰۱۳ انجام شده بودند و در مجموع بیشتر از ۱/۲ میلیون شرکت کننده داشتند. محققان به این نتیجه رسیدند که زنان در خصوص به خاطر سپردن اطلاعات کلامی از توانایی های شناختی بهتری برخوردارند. زنان بهتر می توانند صحبت ها، پیغام ها، مکالمات و فیلم ها را به خاطر آورند. آن ها محل اشیاء را هم به راحتی پیدا می کنند و دقیقاً می دانند که هر چیزی کجا قرار دارد.

زنان همه گفتگوها را به یاد می آورند

محققان دست به آزمایش دیگری هم زدند. آن ها در طول هفته ۳ پیغام متنی برای شرکت کنندگان آزمایش می فرستادند و از آن ها می خواستند ۳۰ دقیقه ی گذشته خود را تا حد ممکن توصیف کنند. در انتهای هفته، از شرکت کنندگان تحقیق پرسیده می شد از آن اتفاقات کدام را به یاد دارند. زنان بیشتر خاطراتی را به یاد می آوردند که اجتماعی محور بودند. آن ها در مقایسه با مردان، بیشتر به آدم ها، احساسات و مکالمات توجه داشتند.

حافظه مردان بهتر است یا زنان ؟

مردان اما حس جهت یابی فوق العاده ای دارند

با این حال، مردان نقاط قوتی هم دارند. محققان به این نتیجه رسیده اند که مردان در به یاد آوردن اطلاعاتی بهتر هستند که با پردازش فضایی مرتبط هستند. به خاطر آوردن تصاویر انتزاعی برای آن ها راحت تر است و آن ها حس جهتی یابی بهتری دارند. مردان در به خاطر آوردن محیط اطراف بهتر هستند و پیدا کردن راه خود از جایی به جایی دیگر برای آن ها راحت تر است.

نتیجه گیری حافظه مردان بهتر است یا زنان ؟

روانشناسان پی برده اند نحوه بخاطر سپردن در زنان و مردان یکی نیست. زنان حافظه رویدادی بهتری دارند که به آن ها کمک می کند افراد، محل اشیاء و مکالماتی که داشته اند را واضح تر به خاطر آورند.

منبع: brightside

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا