گوناگون

رادیو هنوز دایناسور نشده است/ رادیو مردم را فریب نمی‌دهد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا شهیدی فرد گوینده رادیو و مجری تلویزیون در حاشیه برگزاری سیزدهمین جشنواره رادیو در گفتگو با رادیو اینترنتی ایرانصدا در خصوص رادیو اظهار کرد: رادیو همیشه مرا به شعف می‌آورد و توانسته موثر باشد. رادیو رسانه‌ای است که هنوز به دایناسور تبدیل نشده و انعطاف خود را از دست نداده است.

وی افزود: رادیو در ایران و برخی کشورها صاحب اصالت و تاثیر است و من از اینکه از بچگی در رادیو بزرگ شده‌ام بسیار خوشحال هستم.

شهیدی‌فرد با اشاره به اینکه برخی از رسانه‌ها در دو سده اخیر و تحت تاثیر دوران مدرن و پسامدرن دچار تطور شده‌اند، تأکید کرد: اما رادیو با حفظ همه شرایط اولیه خود به کارش ادامه می‌دهد؛ اینکه فردی این طرف پای میکروفن نشسته و دیگری از آن سو صدای او را می‌شنود. این رسانه شکل خود را حفظ کرده و دارای حس غنی است که حتی رسانه‌ای به قدرت تلویزیون هم نمی‌تواند ارتباطی را که رادیو بین آحاد مختلف برقرار می‌کند ایجاد کند.

مجری و تهیه‌کننده برنامه «پارک ملت» با بیان اینکه رادیو رسانه مهم بحران‌ها است، تصریح کرد: این رسانه می‌تواند در لحظاتی با ما باشد که تلویزیون و دیگر رسانه‌ها همراهمان نیستند. مثلا داخل خودرو یا زمان تفریح خارج از شهر در حالی که رسانه‌های دیگر نمی‌توانند چنین حضور نزدیکی داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از نکات بسیار ارزشمند درباره رادیو این است که رسانه دانشی‌تری نسبت به تلویزیون است. تلویزیون ممکن است ما را فریب بدهد اما رادیو با وجود گستردگی دیگر رسانه‌ها هنوز غنا و ارزش علمی خود را از دست نداده است.

شهیدی‌فرد یادآور شد: من با رادیو تفریح می‌کنم و از آن یاد می‌گیرم حتی بیشتر از تلویزیون.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کند که همیشه در رادیو بوده و هر وقت او را راه بدهند باز هم در این رسانه فعالیت می‌کند به عنوان جملات پایانی گفت: من پس از دوره‌ای حضور در تلویزیون خودم را با رادیو چک می‌کنم و از نو تنظیم می‌کنم. اینگونه که خود را با گویندگان این رسانه می‌سنجم و درمی‌یابم چقدر پایین افتاده‌ام و باید خودم را تا چه میزان بالا بکشم.

شهیدی‌فرد در پاسخ به گفته گوینده برنامه که نسبت به حضور دوباره او در برنامه‌هایی چون «پارک ملت» در تابستان اظهار امیدواری می‌کرد، گفت: امیدوارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا