گوناگون

کاراته کای قمی به مسابقات جهانی مونته نگرو اعزام می‌شود

حسن عابدی در گفتگو با خبرنگار مهر، تصریح کرد: این کاراته کای قمی امیر مهدی زاده است که در وزن منهای 60 کیلوگرم برای حضور در رقابتهای جهانی دانشجویان انتخاب شده است و در ترکیب تیم کاراته مردان کشورمان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در پایان رقابتهای کاراته انتخابی تیم منتخب دانشجویان بهترین های این رشته از نقاط مختلف کشور با برتری مقابل رقبای خود به ترکیب اصلی تیم اعزامی راه پیدا کردند و خوشبختانه در جمع این برترین ها شاهد حضور امیر مهدی زاده ستاره کاراته استان قم نیز هستیم.

رئیس هیئت کاراته استان قم بیان داشت: مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته دانشجویان در سالن شهید کبکانیان تهران با حضور دبیر فدراسیون و مدیر تیم‌های ملی، رییس انجمن کاراته فدراسیون دانشجویی، رئیس انجمن کاراته دانشگاه آزاد اسلامی، مربیان تیم ملی بزرگسالان کاراته برگزار شد و در نهایت ترکیب نهایی تیم ملی برای حضور در رقابته ای جهانی دانشجویان مشخص شد.

وی یاد آور شد: در آغاز این رقابت ها کاتاروها به روی تاتامی رفتند که در بخش کاتای انفرادی فرید حقیقی و کاتای تیمی دانشگاه غیر انتفاعی کرمان با ترکیب یوسف زرین نعل، بهروز حسینی نسب و اسماعیل نخعی جواز حضور در مسابقات جهانی دانشجویی را بدست آوردند.

عابدی در ادامه به انتخاب شده ها برای عضویت در تیم کومیته دانشجویان کشورمان اشاره کرد و افزود: در بخش کومیته هم امیر مهدی‌زاده، سعید احمدی، ابراهیم حسن بیگی، ذبیح الله پورشیب و سجاد گنج‌زاده  به عضویت تیم منتخب دانشجویان درآمدند.

وی با اشاره به درخشش امیر مهدی زاده ستاره کاراته قم در پیکارهای انتخابی وزن منهای 60 کیلوگرم، عنوان داشت: در رقابت های کومیته و در وزن 60- کیلوگرم، امیر مهدی‌زاده قهرمان جهان در سال 2010 سه بار به روی تاتامی رفت که در هر سه دیدار برنده میدان بود.

رئیس هیئت کاراته استان قم بیان کرد: مهدی‌زاده در نخستین گام پس از اینکه در تقابل با هامون درفشی‌پور قهرمان سال 2013 آسیا به تساوی صفر بر صفر رسید و در نهایت با توجه به عملکرد خوبش در این مسابقه با رای داوران با نتیجه 3 بر 2 برنده شد.

وی خاطرنشان کرد: این کاراته‌کا در مرحله دوم دیگر کاراته کای مدعی عضویت در تیم ملی دانشجویان یعنی محمد شهریاری یکی از بهترین‌های سوپر لیگ در سال 92 را با حساب 4 بر صفر مغلوب کرد و بدین ترتیب یک گام دیگر به عضویت در تیم ملی نزدیک تر شد.

عابدی در پایان یاد آور شد: خوشبختانه امیر مهدی‌زاده در آخرین مبارزه خود در انتخابی تیم ملی در حالی کهبار دیگر رودروی درفشی‌پور قرار گرفت این بار نیز توانست 5 بر 3 به پیروزی برسد و جواز حضور در تیم منتخب دانشجویان را از آن خود کند تا به نهمین دوره رقابت های کاراته دانشجویان جهان که از ۲۸ خرداد تا اول تیرماه در کشور مونته نگرو به انجام می رسد، اعزام شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا