گوناگون

آمریکا و شرکایش از کودتای کی یف حمایت کردند/اوکراین درگیر جنگ داخلی تمام عیار است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، “ولادیمیر پوتین”با اشاره به تحولات اوکراین گفت : ما خطر بروز جنگی تمام عیار و شکل گیری فاجعه ای نظیر آنچه در شهر اودسا رخ داد  از سر کریمه مرتفع کردیم. اگر ما این اقدامات را انجام نمی دادیم تراژدی های مشابهی در شهرهای دیگر اوکراین مانند آچه در اودسا رخ داد، به وقوع می پیوست.

در جریان تحولات اوکراین در ماه گذشته میلادی درگیری میان جدائی طلبان و نیروهای دولت موقت در اودسا منجر به آتش سوزی در یک ساختمان شد که در نتیجه آن ده ها نفر جان خود را از دست دادند.

پوتین در ادامه گفت: من معتقدم که بعد از کودتای فوریه، اوکراین وارد هرج و مرج شده است. کودتا توسط آمریکا و شرکای اروپایی آن مورد حمایت قرار گرفت و این جنگ تمام عیاری که مشاهده می کنیم نتیجه همان اقدامات است.

پوتین ادامه داد: ما شهروندان کریمه را برای شرکت در همه پرسی ماه مارس آزاد گذاشتیم و آنها خودشان به آینده خود رای دادند. این یک شاهکار بود که 90 درصد مردم کریمه به جدایی از اوکراین رای دادند.

وی افزود: توقف خشونتها، شرط اساسی برای آغاز گفتگوها در اوکراین است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت روسیه بدون شک به خواست و نظر مردم اوکراین در انتخابات ریاست جمهوری احترام می گذارد.

انتخابات ریاست جمهوری اوکراین قرار است ۲۵ ماه می (چهارم خرداد) برگزار شود. این درحالیست که مقامات روس پیش از این گفته بودند که برقراری روابط با کشوری که مقاماتش برآمده از تنش و خشونت باشند سخت و دشوار است.

پوتین با اشاره به سیاست های یک جانبه آمریکا پس از فروپاشی شوروی گفت که مدل جهان تک قطبی شکست خورده است.

وی در خصوص تحریم های غرب علیه مسکو نیز گفت که تحریم ها علیه روسیه بر جهان غرب نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا