گوناگون

همدلی و تبعیت از ولایت فقیه رمز آزادی خرمشهر / بحران سوریه حاصل فتنه انگیزی غرب بود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عوض شهابی فر صبح شنبه در آئین گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر در جمع نیروهای نظامی، انتظامی و بسیجی شهرستان گچساران افزود: ورود به دژ شکست ناپذیر رژیم بعثی عراق در خرمشهر تنها به همت رزمندگان ولایتمدار ایران اسلامی امکان پذیر بود.

شهابی فر اظهار داشت: در اردیبهشت 1361 که تصمیم گرفته شد در هر شرایطی خرمشهر را از دست اشغالگران بعثی عراق خارج کنیم بسیج گسترده نیروها با پشتیبانی قرارگاه کربلا طی عملیات بیت المقدس توانستند در سوم خرداد همان سال خرمشهر را که در آن زمان خونین شهر شده بود از تصرف دشمنان خارج کنند.

وی با بیان اینکه در ابتدای جنگ دشمن با عملیات غافلگیرانه و با خیال اینکه انقلاب اسلامی که یک حکومت تازه تاسیس است و از ضعف نیروهای نظامی برخوردار است اقدام به ایجاد ناامنی در شهرهای مرزی کشور می کرد، بیان کرد: دشمن در تمام این مدت از قدرت اعتقادی مردم ایران نسبت به رهبر و انقلاب غافل بود.

فرمانده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی ایران به فکر نابود کردن کشور ایران بود که هیچگاه در طول این مدت نتوانست به لطف وجود ولی فقیه و ولایتمداری مردم ایثارگر به این هدف خود دست یابد.

شهابی فر شکست 19 هزار نیروی آموزش دیده عراقی رادر خرمشهر یک اتفاق بزرگ دانست و افزود: هرساله مردم کشور این رخداد تاریخی را بدلیل عمق معنویت و خلوص نیتی که در عملیات شکست حصر خرمشهر بود گرامی می دارند.

بحران سوریه حاصل فتنه انگیزی غرب بود

فرمانده ارشد سپاه پاسداران در ادامه با اشاره به رویدادهای رخ داده در کشورهای عربی اظهار داشت: موج بیداری اسلامی که در کشورهای عربی آغاز شده بود با فتنه انگیزی کشورهای غربی در سوریه منجر به یک جنگ داخلی و تقویت تکفیری ها در این کشور شد.

شهابی فر افزود: کشور 25 میلیون نفری سوریه با 14 استان با وجود مذاهب شیعه و سنی مکان مناسبی برای فتنه انگیزی آمریکا و سلطه گران غربی شد تا جایی که با تقویت تکفیری های بی دین با شعار دین دست به اعمال غیر انسانی می زدند و امنیت را از این کشور گرفتند.

وی بیان کرد: کشور سوریه با این فتنه انگیزی ها تا پرتگاه سقوط رفت اما امروز به صورت کامل امنیت در این کشور برقرار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر شنبه صبح با حضور نیروهای نظامی ،انتظامی و بسیجیان گچساران به میزبانی سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم همچنین امام جمعه،فرماندار و روسای ادارات، نهادها و دانشگاه های شهرستان گچساران نیز حضور داشتند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا