گوناگون

نمره های پایین کودکان ونوجوانان نشانه کم هوشی آنها نیست

81192136 5745145

به گزارش ایرنا از سازمان بسیج جامعه پزشکی، دکتر «آناهیتا مهدوی» افزود:

اختلالات یادگیری به نقایصی در کودک یا نوجوان در زمینه کسب مهارت ‏های مورد نظر خواندن، نوشتن، تکلم، گوش دادن و استدلال یا ریاضیات اطلاق می شود و کودک مبتلا از این ‏لحاظ نسبت به کودکان هم سن دارای ظرفیت هوشی مشابه است.‏

** کودک با بالاترین نمره ریاضی و پایین ترین نمره املاء

وی گفت: کودک مبتلا، ممکن است در همه دروس ضعیف نباشد، این کودکان نیاز به کمک دارند و با تلاش زیاد ‏کودک، توجه بیشتر یا انگیزه، خود به خود بهبود نمی یابند.

مهدوی ادامه داد: این کودکان بیشتر در محدوده سنی هشت تا 11 سال ‏شناخته می شوند و شیوع شناسایی و تشخیص در پسران به علت مشکلات رفتاری و پرخاشگری بیشتر از دختران ‏است.‏

** بی انگیزگی کودک در رفتن به مدرسه

مهدوی افزود: اختلال یادگیری، با علایم اضطراب، افسردگی، بی علاقگی به انجام تکالیف مدرسه و بی میلی برای ‏حضور در مدرسه به دلیل کاهش اعتماد به نفس در کودک شایع است.‏

وی تصریح کرد، این کودکان نیازمند آموزش های خاص هستند و موثرترین راه استفاده از آموزش های کمکی است.‏

اجتمام ** 7268 ** 1071

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا