گوناگون

استراتژي هاي فرار از گرمازدگي تابستان

دکتر احمد ساعدی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران  افزود: خوردن سالاد و همچنین سبزیجات تازه به ویژه در کنار نوشیدن آب با حفظ دمای بدن علی الخصوص در ایام گرم آفتاب  طاقت فرسا در افراد شاغل،و گروه هایی که بیشترین وقت خود را در بیرون از منزل  صرف می کنند، مانع از ایجاد گرمازدگی می شوند.
 
وی همچنین مصرف خاکشیر را یکی از بهترین گزینه ها در فرار از گرمازدگی بر شمرد و تاکید کرد: خاکشیر پس از مخلوط  شدن با آب  با ایجاد ماده ژلاتینی حاوی فیبردر اطراف هر یکی از دانه هایش، موجب حفظ تعادل در میزان آب و بدن و مانع از هدر رفت آن می شود زیرا خاکشیر و تمام سبزیجات  تازه و همچنین سیب های سفت و کم شیرین و حاوی ماده پلی ساکارید و فیبر فراوانی هستند که وجود این مواد ارزشمند موجب افزایش عمر ماندگاری آب در بدن و تنظیم خنکای دمای بدن می شوند و البته نباید فراموش کرد که محلول خاکشیر و آب باید بدون قند و شکر مصرف تا میزان قند بدن افزایش نیابد. آب زرشک و آب انار نوشیدنی های گرمسیری نیستند.
 
 این متخصص تغذیه همچنین با اشاره به مصرف بیش از اندازه آب زرشک و آب انار در ایام گرم سال ادامه داد: متاسفانه بیشتر افراد به دلایل مختلف همچون حفظ رژیم غذاییشان و یا ترس از افزایش قند خون و همچنین نوع ضاعقیشان اقدام به نوشیدن این دو نوشیدنی تقریبا پرطرفدار می کنند.
 
وی گفت: آب زرشک و آب انار و بطور کلی نوشیدنی های ترش موجب دفع بیش از پیش  آب بدن از  راه های مختلف می شوند که علاوه بر افزایش دو چندان شانس گرمازدگی موجب افت شدید قند و فشار خون نیز می شوند.
 
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا