گوناگون

سلامت جسمی و روحی از شاخصه های مهم جوامع پیشرو است

81131340 5639278

ˈیوسف رضاییˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه شرایط مطلوب سلامت اجتماعی محقق نمی شود جز با همکاری و مشارکت مردم و مسوولان آن جامعه ، افزود: آگاهی آحاد مردم از روشهای تغذیه ای صحیح و شاخصه های اولیه بهداشتی، از جمله امور حفظ سلامت جامعه به شمار می رود.

وی در حاشیه برگزاری راهپیمای کودکان مهدهای شهر ری در فرهنگسرای ولا به مناسبت آغاز هفته سلامت، گفت: هم اکنون در جامعه ای که در آن زندگی می کنیم از لحاظ ساختار تغذیه ای دچار مشکلات عدیده ای است که باید از هم اکنون درصدد رفع آن بر آییم.

مدیر بهزیستی شهرستان ری با بیان اینکه هفته سلامت فرصتی مناسب برای طرح و بررسی این مشکلات است، اظهار داشت: نخستین روز این هفته بنام توامند سازی کودکان و نوجوانان در بحث خود مراقبتی است و راهپیمایی نمادین خردسالان در این روز به معنای نهادینه کردن آموزش های لازم در این امر و انتقال آن به خانواده است.

رضایی تاکید کرد: آشنای کردن کودکان نسبت به مضرات عادات تغدیه ای نادرست با توجه به جاذبه های که می تواند داشته باشد، این دسته افراد را در نهادینه شدن یادگیری موثر و صحیح می تواند یاری کند.

وی تاکید کرد: به اعتقاد متخصصان علوم تغذیه اگر تغذیه سالم در جامعه در حد مطلوب جاری شود بسیاری از بیماریهای غیر واگیردار به سراغ افراد آن جامعه نخواهد آمد.

یادآور می شود هفته سلامت همزمان در سراسر کشور در شهرستان ری نیز از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه جاری و با شعار ˈیک عمر سلامت با خودمراقبتیˈ در پایگاههای بهداشت و درمان شهرستان برگزار می شود.

1724/194/

انتهای پیام /*

Contact the editor:
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا