گوناگون

مدارس نیمه کاره بیجار در انتظار دستان سخاوتمند خیرین

81135592 5646314

به گزارش ایرنا، محسن لطف الهی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان بیجار با تشریح وضعیت مدارس این شهرستان افزود: مدارس این شهرستان به دلیل گستردگی جغرافیایی زیاد و پراکندگی جمعیت دانش آموزی، با مشکلات مالی و کمبود فضای مناسب آموزشی بویژه در روستاها مواجه است.

به گفته وی بسیاری از مدارس روستایی نیاز ضروری به حیاط کشی و ایمن سازی دارند و با حداقل منابع مالی، می توانند محل مناسبی برای تحصیل دانش آموزان داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش بیجار با تشریح نیازمندی های فعلی و ضروری مدارس بیجار افزود: برآورد اولیه بیانگر نیاز مدارس به سه هزار و 300 میلیون ریال برای بهینه سازی و آمادسازی مدارس ناتمام است.

لطف الهی گفت: بیشترین خیرین از مجموعه آموزش و پرورش هستند و این همکاران ضمن تشریک مساعی در ساخت مدارس، با پرداخت انواع کمک های دیگر، دانش آموزان نیازمند را تحت حمایت دارند.

مدیر آموزش و پرورش بیجار به موفقیت های علمی و کسب رتبه های قابل توجه توسط دانش آموزان اشاره کرد و گفت: کسب رتبه دوم استان کردستان برای این شهرستان مایه افتخار است و به خیرین توصیه کرد به این ظرفیت توجه نمایند.

وی بر ضرورت اتمام بعضی از مدارس خیرساز با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد و اتمام دیوار کشی مدارس تاکید کرد و گفت: سیستم گرمایشی مدارس روستایی غیر اصولی است و دانش آموزان بیش از یکصد مدرسه باید از دست بخاری های چکه ای خلاصی یابند تا خدای نکرده خاطره تلخ شین آباد این بار در بیجار تکرار نشود.

لطف اللهی با اشاره به اینکه 600 میلیون ریال می تواند سیستم گرمایشی مدارس روستایی را اصلاح نماید گفت: سرویس بهداشتی خیلی از مدارس نیاز به بازسازی و مرمت سازی دارد و با حداقل 35 میلیارد ریال این احتیاج برآورده خواهد شد.ک/3

7350/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا