گوناگون

بی‌میلی رشتی‌ها برای زندگی در کنار زرجوب و گوهررود

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت گفت: موضوع ساماندهی رودخانه های رشت که 23 کیلومتر طول دارند و با زندگی مردم و سلامت شهروندان رشتی گره خورده است پس از اتمام طرح مطالعاتی، در کمیسیون خاص کلانشهرهای دولت بررسی می شود.

مظفر نیکومنش نودهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، با اشاره به برگزاری دومین نشست روسای شوراهای اسلامی مراکز استان ها و کلانشهرهای کشور، اظهار کرد: در این نشست که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست برگزار شده بود مشکلات دو رودخانه زرجوب و گوهررود رشت به مسئولان دولت اعلام شد.

وی با بیان اینکه با تلاش هیئت سه نفره شورای اسلامی شهر رشت در این نشست توانستیم موضوع رودخانه های رشت را به دولت ارجاع کنیم، افزود: در نشستی با دبیر کمیسیون خاص کلانشهرهای دولت به این مسئله پرداخته شد.

نیکومنش نودهی با اشاره به اهمیت مشکلات زیست محیطی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکثریت جمعیت کشور در کلانشهرها و مراکز استان‌ها ساکن هستند و یکی از مشکلات عمومی این شهرها علاوه بر مشکلات متعدد، مشکلات زیست محیطی است. ورود انواع فاضلاب های صنعتی، خانگی و بهداشتی به رودخانه های زرجوب و گوهررود سبب شده که قدرت پالایندگی این دو رودخانه کم شود. این امر سبب تجمع حشرات و حیوانات موذی و بوی تعفن شدید در فصل تابستان شده که با سلامت مردم و ساکنان رودخانه ها رابطه مستقیمی دارد.

وی با اشاره به اینکه وجود زباله های ریز و درشت، چشم انداز نامطلوبی برای شهروندان ایجاد کرده و هیچ گونه رغبتی برای زندگی و تفریح در حاشیه این شریان حیاتی شهر وجود ندارد، افزود: رفع این مسئله با قطع کانون های آلودگی، هدایت جریان آلوده و پاکسازی مسیر رودخانه‌ها میسر است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا