گوناگون

3 باند قاچاق انسان در ماکو متلاشی شد

فرمانده‌ی هنگ مرزی ماکو گفت : 3 باند قاچاق انسان در ماکو متلاشی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، سرهنگ «محمد عبدالعلی‌پور» در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار با اعلام این خبر گفت : در راستای حفظ و حراست از مرزهای میهن اسلامی و جلوگیری از تردد غیرقانونی اتباع کشورهای بیگانه از مرزهای مشترک ایران و ترکیه، با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی افرادی که با تجاوز به نوار مرزی قصد خروج از کشور را داشته باشند شناسائی و دستگیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه 85 درصد مرزهای این منطقه مسدود شده است، گفت : در پنج ماه امسال، 293 درصد تردد غیرمجاز و عامل خروج 194درصد افزایش داشته، که در این رابطه 15دستگاه سواری توقف و 16 پرونده به مراجع قضائی ارجاع شده است.

فرمانده‌ی هنگ مرزی ماکو با اشاره به دیگر کشفیات این هنگ مرزی افزود : در این مدت 88هزار و360 لیتر سوخت، یک میلیون و 780هزار نخ سیگارت خارجی، 3967 ثوب البسه قاچاق، 72هزار 552 قلم انواع دارو بصورت قرص، شربت و آمپول، لوازم پزشکی 99 قلم کشف و ضبط شده است.

عبدالعلی‌پورتصریح کرد : در این رابطه هم 319 نفر دستگیر و 255 خودرو توقیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح انسداد مرزی به‌زودی چندین برجک در سطح منطقه‌های حساس مرزهای منطقه ماکو احداث می‌شود و در آینده‌ی نزدیک از برجک منطقه یاریم قیه بهره‌برداری می‌شود.

براساس این گزارش، در پایان این نشست خبری از خبرنگاران و اصحاب رسانه منطقه‌ی آزاد تجاری و صنعتی ماکو با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا