گوناگون

بیمه ها ملزم به پوشش داروهای ناباروری نیستند

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه داروهای ناباروری گران قیمت هستند، گفت: بیمه ها برای پوشش داروهای ناباروری نیاز به حمایت و اعتبارات دولت دارند در غیر اینصورت نمی توان آنها را ملزم به پوشش این دارو کرد.

عباس قائد رحمت در گفتگو با مهر در مورد عدم پوشش بیمه ها برای داروهای ناباروری گفت: بیمه ها برای پوشش این داروها هزینه هایی را باید تقبل کنند و با توجه به اینکه درآمد دیگری ندارند یا باید از بیمه شدگان بگیرند و یا از طریق سازمانها دریافت کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه پوشش داروهای ناباروری یکی از سیاستهای وزارت بهداشت و دولت است بر همین اساس دولت باید به بیمه ها کمک کند تا آنها بتوانند هزینه های پوشش این داروها را تامین کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه 50 درصد داروهای ناباروری را وزارت بهداشت تقبل می کند، گفت: کمیسیون اجتماعی تلاش می کند تا در بودجه سازمانها پوشش این داروها در نظر گرفته شود در غیر این صورت نمی توانیم از آنها انتظار داشته باشیم که تمام هزینه های داروهای ناباروری را تقبل کنند.

وی با اشاره به اینکه هزینه داروهای ناباروری زیاد است، گفت: یکی از سیاستهای افزایش جمعیت پوشش این داروهاست و بر همین اساس باید هزینه پوشش آنها در بودجه سالیانه در نظر گرفته شود به طوری که بتوانیم در راستای اجرایی شدن سیاست های افزایش جمعیت گام برداریم.

به گفته قائد رحمت، یکی از موضوعاتی که کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری می کند پوشش بیمه ای داروهای ناباروری است و اقدامات لازم را در جهت پوشش این داروها و همچنین اجرایی شدن سیاست های جمعیتی انجام خواهد داد.

وی گفت: از مسئولان وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت در مورد پوشش این داروها توضیح خواهیم خواست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا