گوناگون

دستگیری شکارچی غیرمجاز در شیدا

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان در منطقه شیدا موفق به دستگیری یک نفر متخلف شکار غیرمجاز شدند.

شهرام احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه چهارمحال و بختیاری، اظهارکرد: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان در منطقه حفاظت‌شده شیدا در حین گشت و کنترل در منطقه در محل کوه افغان متوجه حضور یک نفر متخلف شکار غیرمجاز شدند و پس از تعقیب موفق به دستگیری وی شدند.

وی افزود: از این متخلف یک قبضه اسلحه دولول به همراه دو قطعه لاشه پرنده و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

احمدی با بیان اینکه متخلف مذکور پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد، خاطرنشان کرد: پرندگان شکار شده توسط این متخلف، کبک و کبوتر وحشی گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه‌ حفاظت‌ شده، به‌ محدوده‌ای‌ از منابع‌ طبیعی‌ کشور اعم‌ از جنگل‌، مرتع‌، دشت‌ و آب‌ و کوهستان‌ اطلاق‌ می‌شود که‌ از لحاظ‌ ضرورت‌ حفظ‌ و تکثیر نسل‌ جانوران‌ وحشی‌ یا حفظ‌ و احیاء رستنی‌ها و وضع‌ طبیعی‌ آن‌ دارای‌ اهمیت‌ خاصی‌ بوده‌ و تحت‌ حفاظت‌ قرار می‌گیرد.

بر اساس قانون، حمل‌ هر نوع‌ سلاح‌ در مناطق‌ حفاظت‌ شده‌ و پناهگاه‌های‌ حیات‌وحش‌ برای‌ اشخاص‌ غیرساکن‌ این‌ مناطق‌ بدون‌ کسب‌ اجازه‌ از سازمان حفاظت محیط‌زیست‌ ممنوع‌ است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا