گوناگون

صندوق توسعه‌ی ملی به توسعه‌ی کارخانه کویرتایر کمک کند

نماینده‌ی مردم بیرجند، درمیان و خوسف قول مساعد برای پیگیری طرح توسعه‌ی کارخانه کویرتایر را داد و گفت: صندوق توسعه‌ی ملی باید این شرکت را کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام «سیدمحمد باقر عبادی» ظهر امروز (چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ماه) در بازدید از کارخانه‌ی کویر تایر بیرجند اظهار کرد: امروز شرکت کویرتایر مایه‌ی افتخار و سکوی پرشی برای اقتصاد این منطقه محسوب می‌شود.

وی افزود: با همت و تلاش، بهره‌وری و سودآوری شرکت افزایش می‌یابد چون این شرکت ظرفیت توسعه را دارد.

نماینده‌ی مردم بیرجند، درمیان و خوسف در خانه ملت، قول مساعد برای پیگیری طرح توسعه‌ی کارخانه کویرتایر را داد و گفت: صندوق توسعه‌ی ملی باید این شرکت را کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه خراسان‌جنوبی با کمبود آب و مشکل خشکسالی مواجه است، ادامه داد: دولت باید صنایعی را در این استان تشویق کند که نیازمند به آب کمتری باشند اما بازدهی زیادی داشته باشند و توسعه‌ی شرکت کویرتایر باید در اولویت‌های مسئولان استانی و کشوری قرار گیرد.

عبادی با تبریک هفته‌ی کار و کارگر گفت: کارگران چرخ تولید جامعه را به گردش در می‌آورند و اگر این قشر نباشند، جامعه‌ی پویایی و تحرکی ندارد.

«محمدحسین کمیلی»، معاون بهره‌برداری و مدیر کارخانه‌ی کویر تایر بیرجند نیز در این بازدید اظهار کرد: شرکت کویرتایر بزرگترین واحد صنعتی خراسان‌جنوبی است که هم‌اکنون بیش از 22 درصد تایر کشور را تولید می‌کند.

وی گفت: این واحد از معدود کارخانجاتی است که در سنوات گذشته با وجود محدودیت‌ها و موانع از قبیل افزایش قیمت ارز و افزایش قیمت‌های جهانی مواد اولیه و فشارهای بین‌المللی و اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، نه تنها کاهش تولید نداشته، بلکه براساس منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت مقوله‌ی اقتصاد، افزایش تولید خود را همانند سال‌های پیش ادامه داده است.

معاون بهره‌برداری و مدیر کارخانه‌ی کویر تایر بیرجند گفت: اجرای طرح توسعه‌ی این کارخانه به ظرفیت سالانه 30 هزار تن انواع تایرهای رادیال جدید، از اولویت‌های توسعه‌ی صنایع استان است.

کمیلی از اجرا نکردن این طرح که از مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور دولت نهم و دهم به خراسان‌جنوبی است، انتقاد کرد و افزود: در سه سفر پیشین هیئت دولت برای اجرای آن، 54 میلیون یورو مصوب شده است که تاکنون اختصاص نیافته است.

وی با اشاره به طرح توسعه‌ی کوتاه مدت این کارخانه برای افزایش 12 هزار و 500 تن تایر رادیات در چشم‌انداز دو سال آینده شرکت گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر 132 میلیارد تومان برای خرید ماشین‌آلات و تجهیزات جدید تولیدی انجام می‌شود که ظرفیت تولید سالانه‌ی تایرهای رادیات به حدود 5 میلیون حلقه می‌رسد.

وی تصریح کرد: در صورت اختصاص ارز مورد نیاز برای اجرای طرح توسعه‌ی اصلی شرکت، دستیابی به مقیاس اقتصادی‌تر تولید و رسیدن به ظرفیت 70 هزار تن تایر در سال محقق می‌شود.

معاون بهره‌برداری و مدیر کارخانه‌ی کویر تایر بیرجند بومی کردن تکنولوژی تایرهای رادیات نسل جدید، ارتقای کیفی محصولات شرکت، انطباق محصولات شرکت با نیازهای حال و آینده خودروسازان و اشتغال مستقیم بیش از 2150 نفر در این کارخانه را از دیگر دستآوردهای این کارخانه پس از اجرای طرح‌های توسعه برشمرد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت پروانه‌ی بهره‌برداری فعلی این کارخانه 27 هزار و 900 تن انواع تایر و نوار فلپ است، گفت: این کارخانه در سال مالی گذشته بیش از 3 میلیون و 250 هزار حلقه‌ی تایر به وزن 26 هزار تن تولید کرده است.

کمیلی ادامه داد: راندمان تولید در چهار سال اخیر بین 93 تا 98 درصد ظرفیت پروانه‌ی بهره‌برداری بوده است.

وی با بیان اینکه فروش سال مالی شرکت بالغ بر 305 میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 1195 نفر بطور مستقیم در این کارخانه فعالیت می‌کنند که این نشان از نقش انکارناپذیر این مجموعه صنعتی در اقتصاد استان است.

براساس این گزارش، در پایان این بازدید از 23 کارگر نمونه شرکت کویرتایر بمناسبت هفته‌ی کار و کارگر تقدیر شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا