گوناگون

جایگاه شهدا در جامعه تبیین شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند، به ورود پنج شهید گمنام صبح امروز به استان اشاره کرد و اظهارداشت: شهدا نقش بسزایی در پیروزی و بقای انقلاب اسلامی دارند.

وی اضافه کرد: سیره و روش زندگی شهدا باید برای جوانان تبیین شده و به الگویی برای زندگی آنان مبدل شود.

حجت الاسلام رضایی بیرجندی همچنین در خصوص روز عقیدتی سیاسی سپاه، تصریح کرد: سپاه باید حافظ و پاسدار آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب بوده و در ابعاد عقیدتی و سیاسی فعالیت کند.

امام جمعه بیرجند همچنین با اشاره به سالروز تشکیل بسیج سازندگی در هفته جاری، افزود: امسال که با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” نامگذاری شده، باید بسیج سازندگی در زمینه سازندگی فرهنگ در کشور اقدام کند.

حجت الاسلام رضایی بیرجندی با اشاره به سالروز شهادت امام هادی(ع)، بیان کرد: سیره و روش زندگی ائمه اطهار(ع) بسیار زیبا و نیکو بوده و باید به عنوان الگویی جامع در زندگی اجتماعی مردم تبدیل شود.

وی همچنین روز جهانی ماما، هلال احمر و تالاسمی را از دیگر مناسبت های هفته جاری عنوان کرد و بیان داشت: تمام این نهادها باید در زمینه ریشه کنی و رفع بیماریها اقدام کنند.

حجت الاسلام رضایی بیرجندی با تاکید بر جایگاه نشاط اجتماعی در روحیه مردم، عنوان کرد: امروز مردم حضور پررنگی در همایش پیاده روی داشتند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به جایگاه نشاط اجتماعی در زندگی آحاد جامعه، یادآور شد: باید بسترهای استفاده از زیبایی های طبیعت برای نشاط مردم فراهم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا