Mihanpostدسته‌بندی نشدهگفت و گو

حرف های شنیدنی نلو وینگادا درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا + عکس

به گزارش میهن پست – سرمربی پیشین تیم فوتبال امید ایران راهیابی تیم ملی بزرگسالان ایران به دور یک چهارم نهایی رقابتهای جام ملتهای آسیا را سخت اما شدنی دانست و گفت: شاگردان کی‌روش در سخت‌ترین گروه قرار گرفته‌اند.
این روزها کسی سراغی از نلو وینگادا نمی‌گیرد و این در حالی است که این مربی از سابقه خوبی در فوتبال آسیا برخوردار است و شناخت خوبی از تیم‌های آسیایی به ویژه تیم‌های منطقه دارد. نلو  سال‌ها در عربستان کار کرده ضمن اینکه سابقه حضور در تیم پرسپولیس، تیم ملی و تیم امید ایران را هم دارد.
749138
با وی در خصوص رقابتهای جام ملتهای آسیا و البته اتفاقاتی که منجر به برکناری‌اش از سرمربیگری تیم فوتبال امید شد گفتگویی انجام داده که در پی می‌آید:

* همان طور که می دانید تیم امید ایران با مربیگری محمد خاکپور با تیم‌های نپال، عربستان، افغانستان و فلسطین همگروه شده است. ارزیابی شما از وضعیت این تیم در رقابتهای مقدماتی چیست؟
– در این مرحله به نظر من تیم‌های ایران و عربستان قدرتمندتر از سه تیم دیگر هستند. البته فوتبال فلسطین رشد کرده و می‌تواند برای حضور در جایگاه نخست گروه دردسرساز شود. اما نپال و افغانستان ضعیف هستند. به هر حال پیش بینی من این است که ایران از مرحله اول صعود می کند.
IMAGE634441014983182503
* دلیل واقعی حذف تیم امید از بازی‌های آسیایی چه بود؟ باختن به ویتنام و تساوی مقابل قرقیزستان پذیرفتنی نیست.
– گاهی اوقات در فوتبال اتفاقاتی رخ می‌دهد که توضیح آن دشوار است. مثلا برزیل در جام جهانی با نتیجه ۷ بر یک به آلمان باخت. نمی‌خواهم باخت را توجیه کنم. سطح بازیکنان ما بسیار بالاتر از ویتنام و قرقزستان است اما در زمین نمایش خوبی نداشتیم و مسئولیت این امر هم با من است. تا آنجا که می‌دانید بازی های آسیایی باید حضور بازیکنان زیر ۲۳ سال و سه بازیکن بالای ۲۳ سال انجام می‎شود. ما تیمی داشتیم متشکل از ۱۳ بازیکن زیر ۲۱ سال و هفت بازیکن زیر ۲۳ سال اما این ترکیب در دو بازی ما جواب نداد. در واقع باید بگویم که این تیم، هرگز تیم المپیک ایران نبود.
nelo_vingada_10_620x330411
* “کارلوس کی‌روش” گفته که شما در این تیم قربانی شده اید. آیا با نظر هموطن خود موافقید؟
– آقای کی‌روش همه جزئیات را می‌داند. اما آنچه من پس از بازی های آسیایی از فدراسیون فوتبال ایران و اعضای کمیته فنی شنیدم، تعجب آور و برایم دشوار بود.
shabnamnews2821360304493783
* بپردازیم به جام ملتهای آسیا. آیا تیم ملی می‌تواند در گروه C با حضور قطر، بحرین و امارات به مرحله حذفی راه پیدا کند؟
– ایران به نظر من در سخت ترین گروه قرار گرفته و این تیم با اینکه در رده بندی فیفا بهترین تیم آسیاست با این حال برای صعود به یک چهارم نهایی کار دشواری پیش رو دارد. با این حال من به آقای کی‌روش و بازیکنان ایران خوشبین هستم.
nelo-vingada-115
* به نظر شما کدام تیم به عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا دست پیدا می کند؟
– فکر می‌کنم استرالیا قوی ترین نامزد برای کسب عنوان قهرمانی باشد. چرا که آنها در خانه بازی می‌کنند و این امتیاز بزرگی محسوب می‌شود. اما ژاپن، ایران و کره جنوبی هم می‌توانند قهرمان شوند.

منبع: mehrnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا