Mihanpostپیشنهاد سردبیرساختنی‌ها

ساخت ولت متر قلمی با ماژیک هایلایت + آموزش

ولت متر برای علاقمندان به رشته برق و الکترونیک یک ابزار بسیار پر اهمیت محسوب می شود در این مطلب قصد داریم به شما آموزش دهیم که چطور با استفاده از یک ماژیک های لایت یک ولت متر قلمی زیبا و کار آمد برای خود بسازید در ادامه با میهن پست همراه باشید .

این ولت متر قلمی بسیار کوچک بوده و قابل حمل است  نیازی به هیچ باتری یا منبع تغذیه جداگانه ای هم  ندارد . با این آموزش شما می توانید این ولت متر قلمی را بسیار ارزان و بدون انجام هیچ کار دشواری برای خود بسازید .

در مورد محدودیت های این ولت متر قلمی باید گفت که امکان اندازه گیری ولتاژ AC یا همان ولتاژ متناوب در آن وجود ندارد و به دلیل ارزان بودن آن امکان اندازه گیری ولتاژهای بیشتر از ۳۰ ولت و کمتر از ۲٫۵ ولت نیز نیست .اما اگر کمی بیشتر با برق و الکترونیک آشنا باشید و کمی هم بیشتر هزینه کنید می توانید این محدودیت را رفع نمایید .

وسایل مورد نیاز : ۱- ولت متر DC از ۲٫۵ تا ۳۰ ولت ۲- ماژیک هایلایت ۳-سوزن ۴- گیره سر سوسماری ۵- ال ای دی کوچک ۶- نگهدارنده ال ای دی ۷-مقاومت ۱کیلو اهم

ابزار مورد نیاز : ۱- هویه ۲ -چسب حرارتی ۳- دریل و مته ریز ۴- کاتر ۵- دستکش

حتما قبل از شروع کار از دستکش استفاده کنید.ابتدا باید ماژیک را آماده کنید.مانند تصاویر قسمت بالایی قلم را ابتدا برش دهید و سپس داخل آن را کاملا خالی کنید. توجه داشته باشید که در انتهای کار به قسمت بالایی ماژیک احتیاج داریم پس سعی کنید آن را کاملا با دقت و  تمیز برش بزنید .

سپس باید روی قسمت کناری ماژیک را با اندازه های نمایشگر  ولتمتر خود  اندازه گزاری کنید و  پس از آن مانند تصویر برش را آغاز کنید.

حالا می توانید ولتمتر  را به همراه نمایشگرش با استفاده از چسب حرارتی و با کمک یک مداد از قسمت بالای ماژیک درون آن جای گذاری کرده و آن را محکم کنید. با استفاده از  مته ریز یک سوراخ کوچک در قسمت کناری نمایشگر ولتمتر با چند سانتی متر فاصله ایجاد کنید در این قسمت قرار است ال ای دی را اضافه کنیم پس لازم نیست سوراخ قطر خیلی زیادی داشته باشد.

آند یا قطب منفی ال ای را به سر  منفی ولتمتر و کاتد یا قطب مثبت آن را ابتدا به یک سر مقاوت و از سر دیگر مقاومت به سر مثبت ولتمتر وصل کنید . این ال ای دی برای نشان دادن پلاریته معکوس ولتمتر کاربرد دارد .

FMGI99KHQQLLW58.LARGE

حالا باید انتهای ماژیک را سوراخ کرده و  با کمک یک سیم تقریبا ۱۵ سانتی متری گیره سر سوسماری را به قطب منفی ولتمتر  وصل کنید . قطب مثبت ولتمتر باید به انتهای سوزن متصل شود .

برای ساختن نوک ولتمتر هم از نوک ماژیک استفاده کنید آن را نصف کرده و سوزن را از داخل آن رد کنید انتهای سوزن را با استفاده از یک سیم کوتاه به سر مثبت ولتمتر وصل کنید .

حالا با جایگذاری سر ماژیک و انتهای آن ولتمتر قلمی آماده است و می توانید آن را آزمایش کنید.

ساخت ولت متر قلمی با ماژیک های لایت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا