Mihanpostپیشنهاد سردبیردسته‌بندی نشدهورزشی

عکس های کمتر دیده شده از زنده یاد غلامحسین مظلومی + زندگینامه

به گزارش میهن پست – غلامحسین مظلومی پیشکسوت باشگاه استقلال و تیم‌ملی فوتبال پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان عصر امروز در بیمارستان درگذشت.

زنده یاد غلامحسین مظلومی در کنار علی پروین
زنده یاد غلامحسین مظلومی در کنار علی پروین

غلام‌حسین مظلومی (زاده ۱۳۲۸ در آبادان- ۲۸ آبان ۱۳۹۳ در تهران) بازیکن پیشین و مربی فوتبال ایرانی است. مظلومی در دوران بازیگری، عضو باشگاه استقلال تهران و تیم ملی ایران و مشهور به «سر طلایی فوتبال ایران» بود. اودر گذشته مدیر تیم فوتبال استقلال تهران بود.

زنده یاد غلامحسین مظلومی
زنده یاد غلامحسین مظلومی

وی به همراه تیم ملی جوانان در بازی‌های ۱۹۶۹ تایلند لقب آقای گلی را با به ثمر رساندن ۶ گل به خود اختصاص داد و همچنین دو سال بعد بار دیگر در بازی‌های جوانان آسیا این بار در فیلیپین با زدن ۵ گل عنوان آقای گلی را به دست آورد.

زنده یاد غلامحسین مظلومی
زنده یاد غلامحسین مظلومی

وی در بازی‌های آسیایی تهران نیز  بازدن ۵ گل لقب بهترین مهاجم آسیا در سال ۱۹۷۴ را به دست آورد تا در المپیک مونترال کانادا به همراه تیم ملی فوتبال ایران حضور داشت و تنها گل ایران در مقابل تیم ملی فوتبال کوبا را به ثمر رساند.

زنده یاد مظلومی  در تیم ملی با زدن ۳۷ گل در ۴۸ بازی برای سالهای متمادی عنوان بهترین گلزن رده ملی را در اختیار داشت.

زنده یاد غلامحسین مظلومی
زنده یاد غلامحسین مظلومی

وی در سال ۱۳۴۷ و زمانی که در حال گذراندن دوران تحصیلی بود به تیم تاج پیوست و مجموعاً ۹ سال برای تاج بازی کرد و در سال ۱۹۷۱ در حالیکه تاج اولین قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را کسب کرد او با زدن ۵ گل بهترین گلزن مسابقات شد.

مظلومی در این مدت در تیم تاج و شهباز با به‌ثمر رساندن ۶۵ گل در جام تخت جمشید و جام باشگاه‌های ایران و سه دوره کسب عنوان گلزن برتر لیگ تخت جمشید (دوره اول ۱۵ گل دوره دوم ۱۰ گل و دوره چهارم ۱۹ گل) دارای یک رکورد است.

زنده یاد غلامحسین مظلومی
زنده یاد غلامحسین مظلومی

همچنین در سه دوره شرکت تاج در جام میلز با زدن ۲۶ گل آقای گل مسابقات میلز بود. در سال ۱۳۵۶ پس از جدایی از شهباز به الوصل امارت پیوست و با درخشش او الوصل قهرمان جام حذفی امارت شد و مظلومی با زدن ۹ گل بهترین گلزن مسابقات شد.

زنده یاد غلامحسین مظلومی
زنده یاد غلامحسین مظلومی

در سن ۲۹ سالگی در بازی با ذوب آهن مینیسک پای او دچار آسیب شدید شد و با اینکه آن زمان جراحی مینیسک به سادگی مقدور نبود ولی او بازگشت موفقیت آمیزی به فوتبال داشت و مجدداً برای تیم ملی انتخاب شد؛ ولی پس از چند ماه در بازی با تیم سابق خود نفت آبادان دچار اسیب دیدگی مجدد شد و در سن ۳۰ سالگی در حالیکه در اوج دوران بازیگری بود مجبور به خداحافظی از فوتبال شد.

زنده یاد غلامحسین مظلومی در کنار علی پروین
زنده یاد غلامحسین مظلومی در کنار علی پروین

غلامحسین مظلومی پس از کسب افتخارات زیاد در دوران بازیگری در تیم ملی و رده باشگاهی به جرگه مربیان پیوست. کلاسهای مریگری را با موفقیت به اتمام رساند. او دارای مدرک مربیگری A B ،C آسیایی و دارای مدرک B اروپا (اتحادیه فوتبال انگلیس) می‌باشد.
7382_orig
سرمربی تیم فوتبال بزرگسالان استقلال در سال ۱۳۶۷
سرمربی تیم فوتبال امید ایران سال ۱۳۶۸
سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز لیگ آزادگان سال‌های ۱۳۷۱ و ۱۳۷۳
سرمربی تیم فوتبال شهرداری کرمان، مقاومت تهران، کشتی سازی بندرعباس، پتروشیمی      م   ماهشهر و موتوژن تبریز، استقلال نوین تهران و پیام تهران در لیگ دسته یک
مدیر فنی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ایران
سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران
مدیرفنی تیم‌های پایه استقلال و پاس
سرپرست تیم فوتبال بزرگسالان استقلال در سال ۱۳۸۸
عضو کمیته فنی باشگاه استقلال در سال ۱۳۸۹
سرپرست تیم فوتبال بزرگسالان شاهین بوشهر در لیگ برتر (جام خلیج فارس)
287564_449
در سالی که مرحوم ناصر حجازی سرمربی تیم محمدان بنگلادش بود به مظلومی پیشنهاد مربیگری ابوهانی بنگلادش شد ولی او حاضر به پذیرش این پیشنهاد و جلای وطن نشد.
مظلومی که به مدت ۱۵ سال رکورددار گلزنی در سطح ملی ایران بود، بعد از دو سال مبارزه با سرطان در سن ۶۵ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

سایت میهن پست درگذشت این پیشکسوت را به خانواده ایشان و جامعه فوتبال تسلیت می‌گوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا