Mihanpostپیشنهاد سردبیرسینمافرهنگی

نگاهی به سینمایی تازه اکران شده ی «حراج» + عکس

به گزارش میهن پست – حسین شهابی کارگردان فیلم «حراج» که به تازگی روی پرده رفته است، این فیلم را از دسته آثار تجاری ندانست و ابراز امیدواری کرد مردم با حضور در سینما این فیلم را تماشا کنند.حسین شهابی کارگردان سینما که دومین تجربه سینمایی اش با نام «حراج» از روز گذشته ۳۰ تیرماه روی پرده رفته است درباره کم و کیف اکران این فیلم در تهران و شهرستان ها به خبرنگار مهر گفت: اکران این فیلم سینمایی بدون داشتن سرگروه در تهران آغاز شد و فعلا برای اکران «حراج» در شهرستان‌ها برنامه ای نداریم و پس از پر شدن کف فروش این فیلم در تهران و ارزیابی موقعیت اکران، به شهرستان ها خواهیم رفت.

شهابی با تاکید بر اینکه اکران فیلم‌های مستقل نیاز به حمایت دولت دارد، بیان کرد: فیلم‌هایی مانند «حراج» متعلق به سینمای مستقل است و با مولفه های سینمای تجاری تفاوت های اساسی دارد بنابراین حمایت مدیریت کلان سینمای ایران را می طلبد. این فیلم سینمایی به هیچ عنوان با فیلم‌های تجاری روز قابل مقایسه نیست چراکه از بازیگر چهره استفاده نکردم و داستان هم مثلث عشقی و یا به عبارتی هر آنچه که گیشه می‌پسندد، ندارد. «حراج» یک اثر کاملا اجتماعی با موضوع زنان است و مجموع بازیگران هم از اهالی تئاتر هستند.

نمایی از سینمایی حراج ساخته ی حسین شهابی
نمایی از سینمایی حراج ساخته ی حسین شهابی

کارگردان فیلم «روز روشن» افزود: همه تلاش پخش‌کننده این است که «حراج» به خوبی دیده شود و من هم امیدوارم در نهایت این فیلم به دست مخاطب اصلی خود یعنی مردم برسد؛ گرچه با توجه به شرایط موجود در سینما چشم‌انداز روشنی برای این منظور نمی بینم.

شهابی در پایان گفت: اکران ویژه «حراج» روز چهارشنبه یکم مردادماه در سینما آزادی خواهد بود و بسیار مشتاقم که نگاه سینمادوستان و مخاطب عام سینما را نسبت به این فیلم بدانم. در این مراسم عوامل فیلم با حضور در سینما فیلم را بین مردم و مهمانان ویژه می‌بینند.

فیلم سینمایی «حراج» روایت زندگی خانواده ای است که به دلیل مشکلات مالی مجبور به حراج وسایل خانه خود شده‌ اند. در این فیلم سینمایی فریبا خادمی، نسیم ادبی، مهسا آبیز، مریم سرمدی، گیتی قاسمی، محمد کارت، احمد شهابی، پریا ابراهیمی، سونیا شیرازی، محمد اکبری، اکرم علمدار و … بازی می کنند.

«روز روشن» اولین فیلم بلند سینمایی حسین شهابی است که در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر مورد استقبال و تحسین منتقدان و اهالی رسانه قرار گرفت و نامزد دریافت سه سیمرغ بلورین و برنده دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا