Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیر

آبریزش بینی در هوای سرد چه دلایلی دارد؟

آبریزش بینی در هوای سرد دارای دلایل علمی است. در این مطلب از میهن پست قصد داریم تا به بررسی این مورد بپردازیم. در ادامه با ما همراه شوید.

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد بدون اینکه بیماری همچون سرماخوردگی باشید در هنگام صبح و سردی هوا با آبریزیش بینی مواجه شوید. البته در این زمان هم چاره ای جز استفاده از دستمال کاغذی نیست و تنها باید با آن کنار آمد.

آبریزش بینی در هوای سرد

اما جالب است بدانید که محققان حتی در مورد این موضوع نیز تحقیقاتی کرده اند و علت آن را یافته اند. در ابتدا باید گفت که این مشکل یک مورد کاملا عمومی است و ممکن است برای هر کسی رخ دهد. اما اگر شما دارای آلرژی مزمن یا رینیت (التهاب مخاط بینی) غیر آلرژیک هستید بیشتر آن را احساس خواهید کرد. حتی یک نام هم برای آبریزش بینی وجود دارد که به آن بینی اسکی باز می گویند.

آبریزش بینی در هوای سرد 2

بطورکلی باید گفت آبریزش بینی در هوای سرد به نوعی یک مکانیزم دفاعی بدن است. بدن شما در هنگام برخورد باد سرد به بینی شروع به آبریزش می کند چراکه می خواهد از ورود هوای سر به ریه ها جلوگیری کند. همچنین این موضوع به دلیل فیلتر کردن باکتری های هوا نیز است.

آبریزش بینی در هوای سرد 1

البته اگر هوای بیرون خشک نیز باشد این موضوع به شدت دیده خواهد شد و دلیل آن نیز مرطوب کردن بینی برای وارد کردن هوا به ریه ها است.

پس دانستن اینکه این آبریزش بینی برای ریه ها و بدن شما بصورت کلی مفید است نکته ای ضروری است. همچنین شما می توانید این کار را خودتان نیز انجام دهید. ابتدا باید دست ها را به خوبی گرم کرده و  در مقابل بینی قرار دهید تا فضای مرطوبی ایجاد شود. در این صورت خود را از بیماری های بعدی که ممکن است در اثر اذیت شدن ریه ها به وجود بیاید ایمن کرده اید.

منبع: thehealthy

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا