گوناگون

آتش 200 میلیاردی به جان جنگلها کهگیلویه و بویراحمد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان بعداز شمال بیشترین سرانه جنگل ایران اسلامی را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کهگیلویه و بویراحمد، پژمان نیک‌اقبالی در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید منابع‌طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: 22 درصد جنگلهای حوزه زاگرس در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

وی اظهارکرد: ما در حال نگهبانی و محافظت از جنگلهای بلوط هستیم و تاکنون استفاده خاصی از این منابع خدادادی نکرده‌ایم که لازم است مسئولان کشوری کارهای و اقدامات بیشتر و موثرتری برای استفاده بهینه از این منابع عظیم خدادادی در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گیاهان دارویی جزء استان‌های اول کشور است و آمیختگی منابع‌طبیعی و محیط‌زیست در این استان نقطه عطفی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نیک‌اقبالی تصریح‌کرد: متأسفانه طی چندماه گذشته شاهد آتش‌سوزی‌هایی در جنگلها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد بودیم که آمار نگران کننده‌ای دارد.

وی ادامه‌داد: در پی این آتش‌سوزی‌ها 200 میلیارد تومان خسارت به جنگلها و مراتع این استان وارد شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تنها راه و ابراز مهار آتش‌سوزی‌ها در این استان نیروی انسانی است که با دست خالی اقدام به خاموش‌کردن آتش‌سوزی‌های می‌کنند و مسئولان کشور باید این استان را مجهز به امکانات و تجهیزات لازم کنند.

نیک‌اقبالی عنوان‌کرد: نقشه‌های منابع طبیعی موجود استان در برخی موارد اشکالاتی دارند که باید بازنگری شوند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از زحمات محمدرضا جهان آراء، مدیرکل سابق منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و طی حکمی از سوی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، “عزت الله بهشتی‌فر” بعنوان مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد معرفی شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا