مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطار شهری مشهد گفت: پروژهی عظیم خط سه قطار شهری مشهد به لحاظ تصمیم مدیریتی مقرر شده است که انشالله ظرف کوتاهترین زمان ممکن در کمتر از یک سال آینده عملیات اجرایی آن را آغاز و بهرهبرداری از آن تا 31 ماه آینده انجام شود.
به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقهی خراسان،«ابوالفضل میرزایی» صبح امروز(پنجشنبه 17 مهرماه) در نشست خبری معاون فنی و عمران شهرداری مشهد، در ساختمان شهرداری مشهد، اظهار کرد: حملونقل ریلی علاوهبر توسعهی اقتصاد شهری راه نجات از مشکلات معابر، ترافیک و آلودگی شهر است و ما سعی داریم هرچه بیشتر در راه توسعهی حملونقل ریلی گام برداریم و اسناد مناقصهی خط سه قطار شهری مشهد در مراحل نهایی است و بنا داریم که در این پروژه علاوهبر پیمانکار اجرایی یک تأمینکننده مالی نیز همراه پیمانکار باشد.
وی ادامه داد: اعتبار مالی پروژه خط سه قطار شهری مشهد در پیشبینی بودجهی امسال شهرداری در نظر گرفته شده همچنین اوراق مشارکت که در بودجه دولت آمده است نیز در معاونت اقتصادی شهرداری در حال پیگیری است.
حفاری 70 درصد تونل خط دو قطار شهری مشهد
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطار شهری مشهد با بیان اینکه 70 درصد حفاری خط یک قطار شهری انجام شده است، گفت: حفاریهای باقیمانده بسیار مشکل و نیازمند یک حفاریکاری مینیاتوری و هنری است، چون باید دستگاه حفاری مکانیزم عملیات حفاری را در قسمتهایی مانند شمعهای خط یک قطار شهری، چاههای آب و … در مکانهایی نظیر سهراهی خیابان سعدی و میدان شهدا انجام دهد که بسیار مشکل، زمانبر و نیازمند کنترل و ایمنی ویژه است.
میرزایی با اشاره اینکه ناوگان خط دو قطار شهری مشهد یکی از گلوگاههای پروژه است، افزود: خوشبختانه روند قرارداد ساخت آن طی شده و نخستین واگن آن در بهار 95 به مشهد وارد میشود و اگر این اتفاق در خط یک هم میافتاد اکنون هشت سال از بهرهبرداری خط یک میگذشت.
وی خاطرنشان کرد: 600 پلاک برای پیشرفت عملیات عمرانی این خط مورد تملک قرار میگیرد که همواره یکی از چالشهای اصلی و علت تأخیر در پروژه است، ما آرزو داریم که همهی عملیات تملک را با مصالحه انجام دهیم.
انتهای پیام