گوناگون

ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خلیج فارس بررسی می شود

c523a 81133402 5642753

به گزارش گروه علمی ایرنا، بابک ارسیا رییس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران و دبیر دهمین همایش ملی علمی-پژوهشی خلیج فارس، هدف از برگزاری این همایش را تحقق اهداف فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت حفظ تمامیت ارضی و پاسداشت ارکان هویتی و نیز شناخت و بررسی ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خلیج فارس دانست.

وی از سطح بالای علمی مقالات دهمین دوره همایش ملی علمی-پژوهشی خلیج فارس خبر داد و افزود: در این دوره از همایش مقالات علمی پرباری به دبیرخانه ارسال شده است که پس از ارزیابی هیات داوران تعدادی از آنها به عنوان مقالات برتر در همایش ارایه خواهد شد.

دبیر دهمین همایش ملی علمی-پژوهشی خلیج فارس در مورد محورها و موضوعات همایش گفت: بخش علمی این همایش در قالب 5 پنل تخصصی با ارایه مقالات برگزیده در موضوعات باستان شناسی و تاریخ، گردشگری، فرهنگ، هنر و معماری، ابعاد سیاسی – اجتماعی، محیط زیست و جغرافیا به صورت پوستر و سخنرانی برگزار می شود.

ارسیا خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه سنگ نگاره های خلیج فارس، نمایشگاه زیست محیطی و نمایشگاه عکس خلیج فارس، نمایشگاه نقشه های تاریخی خلیج فارس، نقالی با موضوع خلیج فارس، اجرای موسیقی سنتی خلیج فارس و تشکیل زنجیره انسانی از جاسک تا پارسیان از دیگر برنامه های جنبی این همایش است.

در دهمین همایش ملی خلیج فارس علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام،مسعود سلطانی رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی،محمدرضا سعیدآبادی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و مسوولان عالی رتبه کشوری در سالن وزارت نفت بندرعباس حضور خواهند داشت.

این همایش با همکاری مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران وابسته به جهاد دانشگاهی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری هرمزگان، جهاد دانشگاهی هرمزگان و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی روز 10 اردیبهشت ماه پایان می یابد.

علمی(1)1834**1440

انتهای پیام /*

Contact the editor:
19adf mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا