گوناگون

بخش هایی از نوار ساحلی انزلی در روز زمین پاک به همت مردم پاکسازی شد

fed8a 81133384 5642719

به گزارش ایرنا، فرماندار انزلی روز سه شنبه در آیین آغازین این برنامه بر لزوم حفظ بهداشت محیط زیست و سیاستگزاری برای دفع مناسب پسماند تاکید کرد .

ˈ قاسم روحانی فرˈ یاداور شد:تفاهم نامه اجرای طرح ˈمسیر سبز؛ ساحل پاکˈ، به امضای رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استانداران گیلان، تهران، البرز، قزوین، گلستان و مازندران رسید که هدف از آن زیباسازی منظر جاده های شمالی و پاکسازی سواحل دریا از پسماند است.

وی با اشاره به این که شهرستان انزلی با بهره مندی از سواحل زیبای دریای خزر و تالاب از مراکز مهم گردشگری شمال کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد : حساسیت های زیست محیطی استان گیلان و شهرستان انزلی می طلبد که به مقوله بهداشت محیط زیست توجه بیشتری داشته باشیم .

وی ادامه داد: باید در زمینه حفظ سلامت محیط زیست و جلوگیری از دفع پسماند در طبیعت فرهنگسازی شود و شهرداری و دهیاری ها نیز با مدیریت صحیح پسماندها ، انزلی را به شهرستان نمونه و سبز به لحاظ حفاظت بهینه از محیط زیست تبدیل کنند.

امام جمعه انزلی نیز در ادامه گفت : امروز روز حفاظت و پاسداری و سالروز تاسیس سپاه پاسداران بعنوان نهاد پاسدار دین و صیانت از ارزشهای نظام و روز حفاظت از زمین است.

حجت الاسلام ˈ سید داوود موسوی ˈ با بیان این که محیطی که در آن زندگی می کنیم در سلامت زندگی ما اثر گذار است متذکر شد: هوا و آب سالم نیازمند زمین سالم است .

وی تصریح کرد : در دنیای ماشینی امروز، زباله یک معضل دست و پاگیر و تهدیدی جدی برای محیط زیست بشمار می رود .

وی با اشاره به تعیین امسال بعنوان سال فرهنگ و اقتصاد از سوی رهبری گفت: یکی از مقوله هایی که می تواند به اقتصاد کمک کند،فرهنگ خوب زیستن و پاک نگه داشتن محیط زیست است .

شهردار انزلی نیز در ادامه با اشاره به تولید بالغ بر 120 تن زباله در روز گفت : تفکیک زباله یک اصل است و در حال حاضر بیش از 40 درصد ظرفیت زباله های تولیدی در شهر تفکیک می شود .

ˈ رضا پورشعبان ˈ با اشاره به این که در نظر داریم تفکیک زباله را امسال به بیش از 70 درصد برسانیم، اظهار کرد :با توجه به گردشگرپذیر بودن شهر و تولید مقادیر زیادی زباله در این مراکز تفکیک زباله از هتل ها و رستوران ها را با همکاری سرمایه گذاران این مراکز در دستور کار قرار دادیم .

مدیر کارخانه کمپوست انزلی نیز در بخش دیگری از این برنامه گفت : انزلی جزو سه شهری است که تفکیک پسماند در آن اجرایی شده و در مرحله نخست رستورانها و هتلها را در برنامه قرار داده ایم .

ˈ شهرام تواناˈ اظهار کرد : از بین 31 کارخانه کمپوست موجود در کشور ، کارخانه کمپوست انزلی تنها کارخانه کمپوست فعال در کشور است .

ˈاکبر میغی ˈ رییس اداره حفاظت محیط زیست انزلی نیز با بیان این که به مناسبت روز زمین پاک طرح پاکسازی نوار ساحلی محدوده روستا و شهر اجرا شده ، بر لزوم اشاعه فرهنگ زیست محیطی تاکید کرد .

شهرستان انزلی در کرانه جنوبی دریای خزر و غرب گیلان از سواحل زیبای ماسه ای به طول حدود 40 کیلومتر برخوردار است .ک/2

620/695

انتهای پیام /*

Contact the editor:
be6ce mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا