گوناگون

قم دومین استان کشور درمصرف دارو

7b71e 81133403 5642757

به گزارش ایرنا، ˈابوالفضل ایرانی خواهˈ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران

به مناسبت هفته سلامت افزود: تجویز بی مورد دارو توسط پزشک و یا خرید دارو توسط مردم، بر سلامت افراد تاثیر منفی خواهد گذاشت.

وی از مردم درخواست کرد که از مصرف بی رویه دارو پرهیز کنند.

وی گفت: استانداردسازی ویزیت و درمان اولویتی است که به زودی توسط کارشناسان دانشگاه نظارت خواهد شد و امیدواریم شاهد بهبود سلامت مردم باشیم.

*مسوولان تکریم لفظی در مورد قم را به تکریم عملی تبدیل کنند

وی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: بیانات و تکریم های لفظی حداقل 30 سال است از استان قم به عمل می آید، انتظار داریم مسوولان نظام تکریم لفظی را به یک تکریم عملی تبدیل کنند.

ایرانی خواه افزود: متاسفانه استان قم به دلیل تک شهرستانی بودن، در تخصیص بودجه مورد بی مهری قرار می گیرد که از مسوولان خواهشمندیم وعده های داده شده را عملی کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: با تحقق طرح چند شهرستانی شدن قم که توسط نمایندگان استان در مجلس دنبال می شود، جایگاه این استان در تخصیص بودجه ارتقا یابد.

* انتقادها را به خود می پذیریم

وی بیان کرد: در راستای تحقق سیاست های کلی سلامت که رهبر معظم انقلاب ابلاغ فرمودند و بویژه در راستای این نگاه که ˈخدمت به قم، خدمت به اسلام و آبروی اسلام استˈ، جهت حل مشکلات استان انتقادها را به خودمان می پذیریم و همه تلاشمان را به کار می گیریم.

ایرانی خواه اضافه کرد: بهداشت و درمان مقوله ای بسیار پیچیده است که تمامی ارگان ها و دستگاه های هر نظامی را درگیری می کند، بطوریکه وزارت بهداشت با بکارگیری نهایت امکانات و بودجه، تنها پاسخگوی 25 درصد نیازهای مرتبط با حوزه سلامت است.

وی تاکید کرد: دغدغه اصلی دولت در سال جدید این است که بتواند سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در بخش بهداشت و درمان را محقق کند.

* فضاهای موجود بهداشتی و درمانی شایسته استان قم نیست

وی با بیان اینکه پروژه های بهداشتی و درمانی قم به علت های متعددی نیمه تمام مانده است، گفت: به عنوان مثال بیمارستان فرقانی چندین سال قبل قرار بود توسط خیری ساخته شود که با فوت این خیر، احداث بیمارستان به تاخیر افتاد و ناگزیر دولت و دانشگاه علوم پزشکی در این امر دخیل شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: اگر اعتبارات لازم تامین شود، تا آخر امسال بنای بیمارستان فرقانی تمام می شود و در نیمه اول سال آینده شاهد افتتاح این بیمارستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه فضاهای درمانی قم شایسته نیازهای این استان نیست، افزود: از مسوولان انتظار داریم زیرساخت های لازم برای مراکز بهداشتی و درمانی استان را تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه ساخت دو مرکز فاخر یک هزار و 500 تخته خوابی از برنامه های این دانشگاه است، اظهار امیدواری کرد: خیران استان قم در این امر مشارکت داشته باشند و پروژه هایی را که شروع کرده اند نیز به اتمام برسانند.

ایرانی خواه با بیان اینکه بنای افزایش تعداد تخت را نداریم، گفت: در حال حاضر تعداد تخت های بیمارستانی نسبت به جمعیت استان کافی است و ارتقاء کیفیت مراکز درمانی از سیاست های دانشگاه است.

وی افزود: در استان قم تنها مرکز درمانی شهید بهشتی از نظر زیرساخت استانداردهای لازم را دارد.

وی تصریح کرد: اگر اقدامات لازم صورت نگیرد، بیمارستان های فرسوده استان قم نخستین فضاهایی خواهند بود که در بلایای طبیعی آسیب می بینند.

* وضعیت نامطلوب فضاهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی

ایرانی خواه با بیان اینکه حداقل یک هزار و 500 دانشجو در رشته های مختلف پزشکی درقم تحصیل می کنند، گفت: متاسفانه فضاهای آموزشی دانشگاه، وضعیت نامطلوبی دارد وحتی به اندازه یک مدرسه ابتدایی امکانات ندارد.

وی افزود: طرح جامعی در برنامه ریزی میان مدت داریم و فضایی حدود 50 هکتاری در منطقه پردیس دانشگاه علوم پزشکی تعریف شده که شامل دانشگاه ها و خوابگاه های مختلف است.

وی تصریح کرد: احداث شهرک دانشگاهی لقمه بزرگی نیست و بر اساس شاخص هایی که در کشور تعریف شده است، باید 40 سال پیش این امر صورت می گرفت.

* برخورد قاطع با مراکزی که خارج از مقررات دانشگاه فعالیت می کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به مراکز درمانی که خارج از اصول و مقررات دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می کنند، بیان کرد: با مراکز درمانی از جمله خصوصی، دولتی و خیریه که خارج از اصول و مقررات اداره می شوند، برخورد قاطع صورت می گیرد.

وی گفت: مراکزی هستند که بدون غرض و به علت ناآگاهی رویه ای نادرستی در مدیریت به کار می گیرند که با تذکر قابل حل است ولی اگر با غرض ورزی ،تخلفات را ادامه دهند با آنها برخورد می شود.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 58 پزشک بدون پروانه مطب در قم فعالیت می کنند، افزود: در جهت ارتقاء بحث درمان، کارشناسان دانشگاه با این پزشکان برخورد خواهند کرد و از اقدامات غیرقانونی که بعضا در برخی مطب ها صورت می گیرد، جلوگیری می شود.ک/4

/7404/ 550/

انتهای پیام /*

Contact the editor:
9e3f2 mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا