گوناگون

از کوچ هنرمندان تئاتر البرز به تهران جلوگیری می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: تعداد پلاتوهای استان با جمعیت تئاتر دوست البرزی همخوانی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سید موسی حسینی‌ کاشانی، شامگاه روز گذشته(هفتم شهریور)، در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تئاتر استانی البرز، اظهارکرد: چهارمین جشنواره تئاتر استانی البرز با مشارکت حداکثری فعالان این حوزه برگزار شد.

وی افزود: با اعلام فراخوان 85 اثر در مرحله نخست به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که 40 اثر به مرحله بازبینی رسید و بعد از بازبینی در نهایت 9 اثر برای رقابت در این جشنواره انتخاب شدند.

حسینی‌ کاشانی خاطرنشان کرد: آثار منتخب شده در بخش‌های موسیقی، بازیگری، نمایشنامه نویسی، طراحی دکور و لباس، کارگردانی و طراحی برشور با هم به رقابت پرداختند.

کاشانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تعداد فعالان حوزه نمایش استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 1500 نفر تئاتری در البرز فعالیت دارند که این آمار نشان دهنده ظرفیت فوق‌العاده استان در بخش هنرهای نمایشی است.

این مسئول ابراز کرد: به دلیل زیرساخت‌های نامناسب استان در حال حاضر بسیاری از تئاتری‌های البرز به تهران کوچ کرده و فعالیت حرفه‌ای خود را در این استان ادامه می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: هنرمندان تئاتری سرمایه‌های استان هستند و باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب از کوچ آنان به تهران جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل تعداد کم پلاتوهای استان برخی از گروه‌های تئاتر ناچار به فعالیت در فضای باز و پارک‌ها هستند که این به هیچ وجه در شان آنان نیست.

حسینی کاشانی اضافه کرد: مسئولین قول‌های مساعدی برای افزایش زیرساخت‌های تئاتر استان داده‌اند که امید است طی دو سال باقی مانده از دولت یازدهم محقق شود.

وی یادآورشد: فعالان حوزه تئاتر نباید وقت خود را به شرکت و کسب مقام در جشنواره‌های استانی محدود کنند و باید به فکر حضور در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی باشند.

وی در ادامه صحبت‌هایش از برنامه این اداره کل برای حمایت از نمایشنامه‌ نویسان خبرداد و گفت: یکی از از برنامه‌های منسجم این اداره کل در سال‌جاری بحث حمایت از نمایشنامه‌ نویسان البرزی است که از طریق خرید کتاب و حمایت از اجرای نمایشنامه‌های آنان صورت می‌گیرد.

حسینی کاشانی در پایان گفت: تلاش می‌شود که جشنواره منطقه‌ای تئاتر به میزبانی استان البرز برگزار شود ولی به دلیل محدودیت در اسکان شرکت کنندگان این مهم امسال محقق نشد و امید است طی سال‌های آتی با رایزنی‌هایی که با دانشگاه‌ها انجام می‌شود بحث اسکان شرکت‌کنندگان حل و شاهد میزبانی جشنواره منظقه‌ای تئاتر توسط البرزی‌ها باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا