گوناگون

مهر و آبان‌ماه، آغاز سرشماری عمومی کشاورزی در کرمان

فرماندار کرمان گفت: در ماه‌های مهر و آبان امسال، سرشماری عمومی کشاورزی در سراسر کشور آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، «محمدعلی توحیدی» در جلسه‌ی هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی با اشاره به اهمیت آمار صحیح در برنامه‌ریزی‌ها گفت: پایه‌ی برنامه‌ریزی دقیق و مناسب آمار صحیح است.

وی خاطرنشان کرد: بعنوان مثال اگر ندانیم چند هزار دانش‌آموز و با چه سنی داریم نمی‌توانیم برنامه‌ریزی صحیحی برای آموزش آنها داشته باشیم.

فرماندار کرمان افزود : بعلت تغییرات سریع جمعیتی و ماهیت ساخت و سازها در کشور، دوره‌ی سرشماری نفوس و مسکن از 10 به 5 سال کاهش داده شده اما سرشماری عمومی کشاورزی هم‌چنان به صورت 10 ساله اجرا می‌شود.

توحیدی تصریح کرد: هم‌اکنون بطور متوسط هر سال یک کار آماری در کشور انجام می‌شود، آمارگیری کارگاه‌های صنعتی، تعاونی‌ها، کشاورزی، نفوس و مسکن و … از این جمله‌اند.

وی افزود: در مهر و آبان امسال، به مدت 44 روز سرشماری عمومی کشاورزی بطور هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

فرماندار کرمان با بیان اینکه همه‌ی موسسات و دستگاه‌های دولتی موظفند در اجرای سرشماری‌های عمومی همکاری کنند، خاطرنشان کرد: بخش مهم اقتصاد ما را کشاورزی تشکیل می‌دهد و برای برنامه‌ریزی صحیح در این زمینه که با غذا و قوت روزانه مردم ارتباط دارد باید آمار صحیحی در اختیار داشت.

توحیدی ادامه داد: ما نیاز داریم بدانیم چقدر اراضی کشاورزی داریم چه میزان آن باغ‌ و چه میزان زراعت است چه مقدار کشت دیم و چه مقدار کشت آبی می‌شود یا اینکه از هر محصول چند هکتار زیرکشت است و از هر هکتار چه میزان برداشت می‌شود، شمار چاه‌های کشاورزی چقدر است و میزان آب آنها چگونه است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان کرمان امسال با 30 مأمور، سرشماری عمومی کشاورزی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا