گوناگون

کاهش 10 درصدی قیمت دفتر در سال جاری

رئیس اتحادیه کتاب و نوشت‌افزار مشهد گفت: با توجه به کاهش 30 درصدی قیمت کاغذ و افزایش دستمزدها، به طور کلی در سال جاری قیمت دفتر نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

محمد رستگارمقدم در گفت‌وگو خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته لوازم التحریر از فراوانی و تنوع بیشتری در بازار برخوردار است و همچنین به طور کلی نوشت افزار افزایش قیمت نداشته که این امر به دلیل ثبات نرخ ارز و بهبود روابط با کشورهای خارجی بوده است.

وی ادامه داد: واردات کاغذ افزایش نیافته و کاهش قیمت به دلیل عرضه کاغذهای داخلی به بازار بوده است.

رستگارمقدم در خصوص اجناس موجود در بازار اظهار کرد: در حال حاضر حدود 50 درصد از نوشت‌افزارهای موجود در بازار، داخلی و با برندهای ملی است و با توجه به جلساتی که با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، تولید نوشت‌افزارها مخصوصا دفاتر با برندهای ملی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی همچنین از افزایش 20 درصدی واحدهای تولیدی نوشت‌افزار نسبت به سال گذشته خبر داد.

رئیس اتحادیه کتاب و نوشت‌افزار تصریح کرد: در حال حاضر دولت سوبسیدی تحت عنوان دفتر تعاونی پرداخت نمی‌کند و همه دفاتر موجود در بازار با کاغذ آزاد تولید شده است. واحدهای صنفی از تبلیغ برای فروش دفتر تعاونی منع شده‌اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا