گوناگون

ارتقای شاخص‌های درمانی با اجرای طرح تحول سلامت ممکن شد

رییس سازمان نظام پزشکی کرج گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت به میزان قابل توجهی وضعیت نامطلوب بهداشت و درمان را سامان بخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدحسن شاپوری، شامگاه روز گذشته (هفتم شهریور)، در مراسم گرامیداشت روز پزشک که با حضور استاندار البرز، فرماندار فردیس، مدیران دستگاه‌های اجرایی و تعداد کثیری از پزشکان استان البرز در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت طی سخنانی گفت: هفته دولت بهترین فرصت برای آحاد جامعه و اقشار مختلف مردم برای یاری‌رسانی به دولت‌مردان است و همچنین این هفته بهترین فرصت است تا مردم از زحمات دولت‌مردان دلسوز نظام برای تلاش و خدمت‌ رسانی در زمینه‌های مختلف تقدیر و تشکر کنند.

وی به اقدامات دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: طرح تحول نظام سلامت از راهبردی‌ترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت برای ارتقا خدمات درمانی و پزشکی به مردم بود که از 15 اردیبهشت امسال اجرایی شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در گذشته پرداخت هزینه‌های درمانی دغدغه‌ای بزرگ برای بیماران بود که با اجرای طرح تحول نظام سلامت مشکل ارتباط میان بیماران با پزشکان به ویژه از نظر مالی با اجرای این طرح برطرف شده است.

شاپوری تأکید کرد: خوشبختانه دولت دکتر روحانی توانست در شرایط تحریم به خوبی این طرح بزرگ را اجرا کرده و به یکی از نیازها و خواسته‌های به حق مردم پاسخ دهد.

رییس نظام پزشکی کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: اقتصاد و فرهنگ در حوزه فعالیت‌های پزشکی جایگاه ویژه‌ای دارد به طوری‌که حذف یکی از این دو مقوله به نتیجه بخشی مطلوب عملکردهای پزشکی آسیب جدی وارد می‌کند.

این مقام مسئول ابرازکرد: در حوزه فرهنگی سلامت محوری باید جایگزین درمان محوری شود و این جایگزینی ابتدا باید از مطب پزشکان آغاز شود و در بیمارستان‌ها گسترش یابد.

وی ادامه داد: پزشکان باید اقدامات خود را به سمت آگاه‌سازی برای افزایش خودمراقبتی در جامعه سوق داده و جایگاه سلامت و چگونگی سالم زیستی را برای مردم تبیین کنند.

شاپوری گفت: البته مردم باید توجه داشته باشند که میان خودمراقبتی و خوددرمانی تفاوت فاحشی وجود دارد و مردم نباید این دو مقوله را با یکدیگر اشتباه بگیرند.

وی همچنین از مقوله اقتصاد در حوزه پزشکی سخن به میان آورد و افزود: تصحیح الگوی مصرف دارو، جلوگیری از خود درمانی، عدم تجویز داروهایی که در پزشکی جز در موارد خاص توصیه نمی‌شود به میزان قابل توجهی از خرید داروهای اضافی می‌کاهد که این صرفه جویی می‌تواند تاثیر بسزایی در ارتقای نظام پزشکی جامعه داشته باشد.

رییس نظام پزشکی کرج در پایان به ضرورت رعایت اخلاق پزشکی از سوی جامعه پزشکان اشاره کرد و گفت: مردم نیازمند ارائه خدمات سلامت هستند، بنابراین اگر پزشکان خدمات خود را در چارچوب‌ها و موازین‌ تعیین شده انجام دهند، به جایگاه والایی دست خواهند یافت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا