گوناگون

تحصیل در کانکس پیامد مهاجرت معکوس

رییس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای شهر تبریز گفت: مهاجرت معکوس باعث ایجاد مشکلات کمبود آب و کلاس درس در روستاهای پیرامون تبریز شده است.

فریدون بابایی‌اقدم در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان شرقی، با اشاره به تعداد روستاهای پیرامون تبریز، اظهارکرد: روستاهای اطراف تبریز تنها در روستاهای الحاقی خلاصه نمی‌شود و حدود 30 روستا با تبریز در ارتباط است.

وی با اعلام اینکه تبریز و روستاهای اطراف همانند سیستم یکپارچه هستند، افزود: پیشرفت تبریز در گرو پیشرفت روستاهای اطراف این شهر است.

مهاجرت معکوس به روستاها!

بابایی‌اقدم مشکل مسکن را اصلی‌ترین دلیل مهاجرت از تبریز به روستاهای اطراف دانست و گفت: تعدادی از مردم ترجیح می‌دهند بجای پرداخت اجاره مسکن در شهر، با ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها صاحب مسکن شوند.

وی در خصوص مشکلاتی که مهاجرت شهرنشینان به روستاها ایجاد می‌کند، تشریح کرد: با افزایش جمعیت روستاها، تعداد انشعابات آب زیاد شده و دیگر مخازن آب جوابگوی نیاز اهالی روستاها نیست و همچنین سرریز شدن جمعیت به سمت روستاها باعث بروز مشکلات آموزشی شده، بطوری که هم‌اکنون در حیاط مدارس کانکس گذاشته شده و با این حال بازهم کمبود کلاس درس در روستاها به چشم می‌خورد.

رییس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای شهر تبریز بیان کرد: شهرداری در سالجاری برای هر روستای الحاقی یک میلیارد تومان بودجه و برخی سیاست‌های تشویقی برای ساخت و سازهای اهالی در این روستاها، در نظر گرفته است.

وی با اشاره به سیاست‌های تشویقی شورای شهر برای روستاهای حریم تبریز، گفت: تبصره‌ای در بودجه سال 93 شهرداری آورده شده که بر این اساس 80 درصد از درآمد این روستاها با نظارت فرمانداری و بخشداری در زیر ساخت‌ها، آبرسانی و مسائل آموزشی روستاها صرف خواهد شد.

بابایی‌اقدم در رابطه با اقدامات شهرداری در سال 92 و 93 برای حل مشکلات روستای آناخاتون، گفت: بعد از روی کار آمدن شورای چهارم، تعریض و آسفالت‌ریزی جاده آناخاتون توسط شهرداری انجام شد.

وی با اشاره به وضعیت روستاهای خلجان و کجوار، گفت: با توجه به اینکه طرح تفصیلی موضعی برای این روستاها تعریف شده است، انتظار می‌رود مشکلات چندین ساله خلجان و کجوار حل شود.

رییس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای شهر بیان کرد: خدمات انجام شده در این روستاها هنوز به حد مطلوب نرسیده و به خصوص در روستای کجوار، نیاز به فعالیت بیشتر شهرداری است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا