گوناگون

اسبقی طلا گرفت / نصر آزادانی به نقره رسید

به گزارش خبرنگار مهر، در روز دوم از بیست و یکمین دوره رقابت‌های قهرمانی تکواندو آسیا در ازبکستان، حاصل تلاش 5 نماینده ایران در روز دوم از مسابقات بخش مبارزه یک نشان طلا توسط بهنام اسبقی ، یک نقره توسط علیرضا نصر و یک برنز توسط سوسن حاجی پور بود. تیم مردان ایران که تا کنون دو بار در سالهای 2008 و 2010 عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرده است با احتساب طلای روز گذشته فرزان عاشورزاده تا کنون دو مدال طلا و یک نقره کسب کرده و می تواند به کسب سومین عنوان قهرمانی امیدوار باشد.

بهنام اسبقی که در وزن 68- کیلوگرم رقابت می‌کرد در دور نخست استراحت داشت و سپس 9 بر صفر “ساریسکوف” از  قزاقستان را شکست داد. در ادامه وی با ارائه یک مبارزه برتر  25بر 10 “این چانگ یونگ” از کره جوبی را از پیش رو برداشت و در مرحله نیمه نهایی هم “روح الله نیک پا” دارنده مدال برنز المپیک از افغانستان را شکست داد و راهی بازی پایانی شد. اسبقی در بازی پایانی  “قاضی السماری” از عربستان را شکست داده و طلا گرفت.

در وزن 74- کیلوگرم 17 تکواندوکار وزنکشی کرده بودند که علیرضا نصر آزادانی در اولین دیدار “عناس الادرابی” از اردن را سه بر صفر شکست داد . “میشل سامها” از لبنان و “سید مسعود کریمی ” از افغانستان دو رقیب بعدی نصر بودند که مقابل وی حاضر نشدن تا نماینده کشورمان بی دردسر راهی بازی پایانی شود. علیرضا نصر برای کسب مدال طلا “جانگ هیون وون” از ره جنوبی رفت و با شکشت 6بر4 به نشان نقره بسنده کرد.

پریسا قربانی در وزن 53- کیلوگرم بانوان دور نخست در راند طلایی نتیجه را به “سارتیا پونگ سار” از تایلند واگذار کرد و حذف شد. پریسا فرشیدی هم در وزن 62- کیلوگرم دور نخست استراحت داشت  و سپس مقابل “کارسا رانگ ریوو” از تایلند نتیجه را واگذار کرد و از جدول خارج شد.

سوسن حاجی‌پور نیز سرگروه تیم ملی ایران در وزن 57- کیلوگرم در میان 14 تکواندوکار این وزن “زارینا سرالیویا” از قزاقستان را در اولین پیکار پیش رو داشت و با برتری  14بر2 به دور دوم رفت. حاجی پور در ادامه 5بر صفر “زافرا” از فیلیپین را شکست داد و به نیمه نهایی رسید. نماینده کشورمان در این مرحله نتیجه را به “رینولی” از کره جنوبی واگذار کرد و به نشان برنز بسنده کرد.

با نتایج امروز تیم ملی کشورمان تا کنون دو مدال طلا توسط عاشورزاده و اسبقی ، یک  نقره توسط نصر در بخش مردان و دو برنز توسط رشیدی و حاجی پور در بخش بانوان کسب کرده است. این دوره از مسابقات فردا چهارشنبه در تاشکند به پایان می رسد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا