گوناگون

استادان جوان فرصت کافی برای رسیدگی به امور آموزش و ارتقای فردی ندارند

81155960 5680981

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر محمد مهدی ثاقب امروز در مراسم تجلیل از استاد سید مسعود موسوی نسب استاد بازنشسته علوم پزشکی تصریح کرد : براین اساس در تلاش هستیم که شرایط را به گونه ای فراهم نماییم تا اساتید بتوانند هم زمان با آموزش به ارتقای فردی هم بپردازند.

وی گفت : انتقال تجربه های پیشکسوتان در پیشرفت دانشجویان و اساتید جوان تاثیر مثبتی خواهد داشت و تجربه افرادی همچون استاد موسوی نسب،همانند راهنمایی برای جوانان می باشد.

دکتر ثاقب افزود: دانشجویان و اعضای هیات علمی مهم ترین رکن آموزش را تشکیل می دهند ، بنابراین ایجاد انگیزه برای اساتید بسیار مهم است، زیرا نسل بعدی معلمان دانشگاه ها و افرادی که در حیطه های مختلف از جمله بهداشت و درمان خدمات رسانی خواهند کرد ، توسط این افراد پرورش می یابند .

وی گفت: در همین راستا کارگاه هایی برنامه ریزی شده و همچنین شورای اساتید جوان در دانشگاه فعال شده تا بتوانیم مقداری از روزمرگی های موجود را کم کنیم و نیازمندی ها در این چار چوب رفع گردد.

دکتر ثاقب با اشاره به ویژگی های علمی و اخلاقی و اثربخشی کلام دکتر موسوی نسب ، اظهار داشت : این عضو هیات علمی دانشگاه از اساتید برجسته و مطرح هستند و ایده ها و برنامه های آموزشی ایشان به ویژه در گروه روان پزشکی سبب ارتقای فرآیند های آموزشی گروه و دانشگاه شده است.

دکتر علی صحراییان ، مدیر گروه روان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت : دکتر موسوی نسب که در گروه روان پزشکی سال ها تلاش کرده اند ، نه تنها در مباحث تخصصی صحبت های تازه ای دارند ، بلکه در هر زمینه که صحبت می کنند برای مخاطبان قابل توجه است.

وی افزود: ازاین گونه اساتید در دانشگاه علوم پزشکی شیراز کم نیستند اما ،موجب افتخار ماست که یکی از کم نظیر ترین آنها در گروه روان پزشکی فعال می باشد.

دکتر مسعود موسوی نسب ، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت : خوشحالم که در آغاز بازنشستگی فرصتی پیدا کردم تا بتوانم از افرادی که در رسیدنم به این موقعیت نقش داشته اند ، تشکر کنم.

وی افزود:اگر کلام ، نگاه و رفتار برخی از افراد در زندگیم نبود، امکان داشت به موقعیت کنونی نرسم و باید لطف خداوند شامل حالمان شود تا مرحله به مرحله رشد کنیم و در طول زندگی همواره باید تلاش کنیم ، اما معتقدم که افراد و کلام هایی هستند که موجب رشد ما می شوند و ما به تنهایی به رشد نمی رسیم .

دکتر موسوی نسب در جمع افرادی که برای گرامیداشت سی سال تلاش وی در جلسه حاضر شده بودند ، گفت : من از آغاز تا کنون مدیون دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستم زیرا هر فرصتی را که خواستم به من داد و به نظرم جای مقدسی است و باید سعی کنیم این دانشگاه را ارتقا دهیم تا همواره در جایگاه والایی بماند.

وی اظهار داشت: آموزشگاه مکانی است که فرد می آید و آموزش می بیند و می رود اما در دانشگاه فرد رشد می یابد و این فضا تبدیل به محیط زندگیش می شود و ما باید دقت کنیم که دانشگاه ها به سمت آموزشگاه شدن نروند.

دکتر موسوی نسب خطاب به دستیاران روان پزشکی ، بیان کرد: اگر ما به علمی دست می یابیم برای کمک به انسانها ست ، بنابراین همواره باید در تلاش باشیم تا مشکلات را رفع کنیم .

دکتر سید مسعود موسوی نسب استاد تمام بخش روان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز می باشد که دوره پزشکی عمومی و تخصصی روان پزشکی را در این دانشگاه گذرانده و مدرک آموزش پزشکی دانشگاه را نیز در استرالیا اخذ نموده است .

آموزش پزشکی ، اختلالات اضطرابی ، اختلالات جنسی ، اخلاق پزشکی و روان پزشکی قانونی زمینه های مطالعاتی استاد موسوی نسب است . ک/2

677

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا