گوناگون

استاندار اصفهان:اجازه نمی‌دهیم جو آرام جامعه خدشه‌دار شود

استاندار اصفهان با بیان این‌که از 23 مهرماه تا کنون هیچ موردی از اسیدپاشی در اصفهان گزارش نشده است، گفت: با هرگونه شایعه سازی و جو سازی در این زمینه به شدت برخورد می‌شود و اجازه نمی‌دهیم جو آرام جامعه خدشه‌دار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، رسول زرگرپور ظهر امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که اسیدپاشی یک پدیده ددمنشانه و ضد بشری است که قرن‌ها در تمام دنیا انجام می‌شده است، اظهار کرد: در مورد پدیده اسید پاشی‌های اخیر در اصفهان باید توجه داشت که وقوع این گونه مسائل صرف ایران و اصفهان نیست با این حال وقوع حتی یک مورد هم در کشور قابل قبول و پذیرفته نیست.

وی با بیان این‌که از سال 90 تا 92 در اصفهان تعدادی اسید پاشی‌ اتفاق افتاده است که عمدتاً با جوهر نمک بوده و صدمات آن چندان قابل توجه نیست و کمترین شکایت را به دنبال داشته است، ادامه داد: در فاصله شهریور تا مهرماه امسال چهار مورد قطعی اسید پاشی در اصفهان اتفاق افتاده است.

15 تا 30 مورد اسیدپاشی شایعه است

وی با اشاره به این‌که دو مورد از این افراد در بیمارستان بستری هستند، که یک نفر از آنها 12 درصد و دیگری 25 تا 26 درصد سوختگی داشته است، اضافه کرد: پس از انتشار اخبار اسید پاشی به این دو نفر دو مورد دیگر نیز اعلام کردند که مورد اسید پاشی قرار گرفته‌اند، که یک نفر از آن‌ها درمان شده و در خصوص نفر دوم هنوز چیزی ثابت نشده است.

استاندار اصفهان شایعات مربوط به 15 تا 30 مورد اسید پاشی را رد کرد و گفت: امکان درمان سوختگی‌های ناشی از اسید پاشی تنها در بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان وجود دارد که تنها چهار مورد سوختگی با اسید در این بیمارستان ثبت شده است که در هر چهار مورد پیگیری قضایی در حال انجام است.

زرگرپور تصریح کرد: این‌که گفته می‌شود هدف از اسید پاشی‌ها زنان بدحجاب بوده‌اند به هیچ عنوان قابل قبول نیست و نقیض آن یکی از قربانیان است که پدر وی 40 ماه سابقه جبهه دارد و حجابی در حد عرف داشته است.

با هرگونه شایعه یا جوسازی در خصوص اسیدپاشی برخورد می‌شود

وی با بیان این‌که از 23 مهرماه تا کنون هیچ موردی از اسیدپاشی در اصفهان گزارش نشده است، اما متاسفانه فضا به شدت مسموم شده، خاطرنشان کرد: با هرگونه شایعه سازی، پخش شایعه و جوسازی در این زمینه به شدت برخورد می‌شود و اجازه نمی‌دهیم جو آرام جامعه خدشه‌دار شود.

استاندار اصفهان با اشاره به برخی راکبان موتور که با پاشیدن آب در خیابان‌های شهر موجب وحشت زنان را فراهم می‌کنند،‌ گفت: با کسانی که با مزاح و شوخی با مسئله اسید پاشی برخورد کنند با جدیت برخورد می‌شود و تمام مزاح‌ها از نظر ما جدی است. تاکنون افرادی در این زمینه دستگیر شده‌اند و شوخی در مورد مسئله اسید پاشی معنایی ندارد، اما از مردم می‌خواهیم خودشان با این مسئله برخورد نکنند.

زرگرپور تصریح کرد: از لحظه‌ای که این مطلب گفته شد شورای تأمین استان تشکیل و از آن زمان تا کنون هر 48 ساعت یک‌بار تشکیل جلسه داده است، علاوه بر شورای تأمین نیروهای انتظامی، امینتی و دادگستری اصفهان نیز ستادی برای بررسی این موضوع تشکیل داده‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 10 ها تیم کارگاهی، امنیتی و انتظامی در حال پیگیری این خبر هستند و با درخواست استانداری اصفهان نیروهایی از تهران نیز به آن‌ اضافه شده است، اما با توجه به این‌که این موضوع سازماندهی شده نیست و شهر اصفهان به اندازه کافی به دوربین‌های کنترلی مجهز نیست شناسایی مجرم و یا مجرمان دشوار است.

سرنخ‌های خوبی به دست آمده است

استاندار اصفهان با بیان این‌که تاکنون 10 ها مظنون در این رابطه بازداشت شده‌اند و تلاش برای شناسایی مجرم یا مجرمان شبانه روزی ادامه دارد، تاکید کرد: سرنخ‌های خوبی در این رابطه به دست آمده است اما شاید مجرم از اصفهان فرار کرده و یا پنهان شده است.

زرگرپور تصریح کرد: تمام مقامات کشور تاکید کرده‌اند که هر مجرم یا مجرمان در هر لباس و وابسته به هر گروهی که باشد باید به مردم معرفی شود و قوه قضائیه عزم خود را برای مجازات این فرد جزم کرده است، هرچند شواهدی مبنی بر این‌که حرکت فرد ساماندهی شده باشد وجود ندارد و به نظر می‌رسد خاطی یک فرد ضد اجتماعی و روانی است.

برخورد قانونی با تجمع کنندگان

وی هم‌چنین در خصوص تجمعات اعتراضی در این خصوص گفت: با توجه به این‌که روسای قوه مجریه، مقننه و قضائیه در این خصوص اعلام موضع کرده‌اند و برای پیگیری اسید پاشی‌ها فرصتی نیز تعیین شده است بنابراین دیگر لزومی به برگزاری تجمع وجود ندارد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: مطالبی مبنی بر تجمع و یا تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های اصفهان در روزهای شنبه و یکشنبه در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ضد انقلاب منتشر شد که خوشبختانه حضور دانش‌اموزان و دانشجویان در مدارس سیلی محکمی به این رسانه‌ها بود.

زرگرپور گفت: امروز در یک فضای آرام هستیم و از نیروهای انتظامی خواسته شده ضریب امنیت شهر را افزایش دهند و نیروهای انتظامی بیشتری در شهر داشته باشیم و نیروهای امنیتی کاملا بر اوضاع مسلط هستند و مردم مطمئن باشند پیگیری‌ها با قوت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: اعلام کرده‌ایم که برگزاری هرگونه تجمع غیرقانونی است و یک فراخوان مجوزی برای برگزاری تجمع نیست و سازمانی شناسنامه‌دار باید 10 روز پیش از برگزاری روال قانونی صدور مجوز را از فرمانداری اصفهان پیگیری کند.

وی با اشاره به این‌که فرمانداری اصفهان از دو روز پیش تاکنون اعلام کرده است که هیچ مجوزی برای برگزاری تجمع صادر نمی‌شود، تاکید کرد: با توجه به اعلام مواضع مقامات کشوری و هم‌چنین امنیت و آرامشی که برقرار است برگزاری هرگونه تجمع غیر قانونی و با افرادی شرکت‌کنندگان مطابق مر قانون برخورد می‌شود.

استاندار اصفهان با اشاره به بازداشت تعداد محدودی از افرادی که در تجمع مقابل دادگستری اصفهان شرکت کرده بودند، گفت: هر تجمعی در این خصوص غیر قانونی است و افرادی که در این تجمعات شرکت می‌کنند باید پاسخگوی اقدام غیر قانونی خود باشند.

زرگرپور خاطرنشان کرد: در تجمع نخست مردم اصفهان بخش محدودی از شرکت کنندگان افراد خاص بودند به همین دلیل در فراخوانی که برای برگزاری تجمع مقابل شهرداری اصفهان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، از نیروی انتظامی خواسته شد با تجمع کنندگان برخورد شود.

وی در خصوص دستگیری عکاس آزاد ایسنا پس از تهیه گزارش تصویری از تجمع مردم اصفهان در مقابل دادگستری گفت: این فرد با عنوان مجرمانه دیگری به غیر از انتشار تصاویر مربوط به تجمع دستگیر شده است زیرا تصاویر مربوط به این تجمع در بی بی سی نیز پخش شد و اطلاع داریم چه کسانی این تصاویر را به این رسانه‌ها ارسال می‌کنند.

بررسی آتش‌سوزی‌ در یک خیمه عزاداری

استاندار با اشاره به آتش سوزی‌های اخیر در دو خیمه مربوط به عزاداری‌های ماه محرم نیز گفت: این خیمه‌ها به دلیل شرایط ایمنی‌ همواره محل در معرض خطر قرار دارند و به همین دلیل از ستاد تبلیغات اسلامی و آتش نشانی اصفهان خواسته شده تا هماهنگی لازم برای ایجاد ایمنی این مکان‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: یک مورد این آتش سوزی‌ها جزئی و مورد دوم نیز تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر عمدی بودن آن از آتش نشانی اصفهان دریافت نشده است، اما در صورتی که اثبات شود این حادثه عمداً انجام شده است در دستور کار قرار خواهد گرفت.

زرگرپور هم‌چنین با اشاره به این‌که تا کنون 45 درصد بودجه طرح‌های عمرانی سال 93 استان با اعتباری بالغ بر 1200 میلیارد ریال پرداخت شده است، گفت: در شش ماهه نخست سال 90 میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی و ارزش افزوده به شهرداری‌ها پرداخت شده است.

تصویب خط متروی اصفهان- شاهین شهر

وی با اشاره به وضعیت ورزشگاه نقش جهان گفت: تصمیم گیری در خصوص این ورزشگاه به استانداری اصفهان واگذار شد و نخستین هدف این بود که این پرژه بدون نیاز به بودجه دولتی تکمیل شود و در همین راستا تکمیل و بهره برداری از آن تا پایان آبان ماه به شرکت فولاد مبارکه محول شد. فولاد مبارکه برای تکمیل این پروژه باید 30 تا 40 میلیارد تومان منابع مالی جدید بیاورد و سالانه در حدود پنج تا هفت میلیارد تومان نیز به بهره برداری از ورزشگاه اختصاص دهد.

استاندار اصفهان هم‌چنین با اشاره به تصویب خط متروی اصفهان – شاهین شهر به طول 20 کیلومتر و آغاز مطالعات برای احداث خط متروی اصفهان- نجف آباد، گفت: خط متروی اصفهان– شاهین شهر حجم ترافیکی سنگینی را جابه جا خواهد کرد و پیش بینی می‌شود احداث آن به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد که بخشی از آن از طریق اعتبارات دولتی و مابقی باید از جذب فاینانس تأمین شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا