گوناگون

استاندار قم: از توانمندی شرکت‌های بومی در پروژه‌های مسکن استفاده شود

استاندار قم استفاده از توان شرکت‌های ساختمانی و توانمند بومی در پروژه‌های مسکن استان را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش درجلسه شورای مسکن استان قم، با اشاره به جایگاه ایران درصنعت مسکن اظهار داشت: شرکت‌های ایرانی بزرگی در قم فعال هستند که تجربه انجام پروژهایی را در دنیا دارند و می‌توان با بهره‌گیری از توان بالقوه آنها، روند تکمیل و اتمام پروژه‌های عمرانی استان را تسریع بخشید.

وی دربخش دیگری از سخنانش، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد پیگیری و اتمام پروژه‌های مسکن مهر اظهار کرد: مدیران دستگاه‌ها باید اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات و موانع پیش روی طرح‌های مسکن داشته باشند.

صالحی‌منش با تأکید بر سیاست دولت در خروج بخش مسکن از رکود خاطرنشان کرد: با ورود مردم و متقاضیان مسکن در عملیات اجرایی و تکمیل بخش‌های کامل نشده، طرح‌های در دست اجرا موجب رونق کار ساخت و ساز در استان قم می‌شود.

وی هم‌چنین سپردن پروژه‌های مسکن مهر به تعاونی‌های معتبر و متخصص را بسیار مهم عنوان و اظهار کرد: شرکت‌های تعاونی می‌توانند در اجرای پروژه‌های عمرانی و بخش مسکن کمک شایانی به پیشبرد اهداف مسکن مهر استان کنند و با صرف هزینه مناسب و صرفه جویی، سرمایه لازم را برای ساخت سایر زیرساخت‌های ضروری از جمله اماکن مذهبی، مسجد، مدرسه و بیمارستان تامین نمایند.

وی همکاری ادارات استان قم در مسائل زیربنایی و تأمین رفاه و بهداشت مردم را از اولویت‌های پروژه‌های مسکن مهر دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری قم با تخفیف در صدور مجوزهای تجاری به مسکن مهر می‌تواند به رونق اقتصادی این منطقه کمک بسزایی داشته باشد.

استاندار قم هم‌چنین اهمیت مسیر دسترسی شهرک پردیسان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: باید مسیرهای دسترسی به این شهرک به گونه‌ای باشد که در مواقع ضروری به راحتی امکان عبور و مرور فراهم شود.

مقام عالی دولت در استان قم در ادامه با تاکید بر ضرورت اصلاح بافت‌های فرسوده خاطرنشان کرد: باید با اعمال سیاست‌های تشویقی، روند اصلاح بافت‌های فرسوده با سرعت و شدت بیشتری درقم ادامه یابد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا