گوناگون

تجهیز 1000حلقه چاه کشاورزی همدان به کنتورهای حجمی تا پایان سال

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی کشاورزی همدان از تجهیز 1000 حلقه چاه کشاورزی به کنتورهای حجمی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی همدان، «حبیب‌الله مظاهری» امروز(چهارشنبه 26 شهریورماه) در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به کمبود آب و محدودیت‌های موجود در منابع آبی استان، کشاورزان باید علاوه‌بر استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی خود، کنتورهای حجمی بر چا‌ های خود نصب کنند.

وی با بیان اینکه نیمی از 12 هزار حلقه چاه کشاورزی موجود در استان، به کنتور برق مجهز هستند، یادآور شد: در استان همدان 160 هزار هکتار اراضی مستعد اجرای سیستم آبیاری تحت فشار وجود دارد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی کشاورزی همدان تصریح کرد: 50 هزار هکتار از باغ‌های استان مستعد اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار هستند و تا پایان پارسال، 22 هزار هکتار از باغ‌های میوه‌ی استان به سیستم آبیاری تحت فشار از نوع قطره‌ای مجهز شدند.

مظاهری با اشاره به اینکه از اعتبارات 560 میلیارد ریالی امسال برای اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار در اراضی باغی و زراعی استان تنها 80 میلیارد آن اختصاص یافته است، افزود: طی سال‌های گذشته 111 هزار هکتار از اراضی و امسال 4200 هکتار از اراضی زراعی استان به سیستم آبیاری تحت‌فشار مجهز شده است.

وی با اشاره به تجهیز باغ میوه‌های سیب، زردآلو، شلیل و هلو استان به سیستم آبیاری تحت‌فشار خاطرنشان کرد: در استان همدان 716 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی وجود دارد، طوری‌که از این میزان 216 هزار هکتار آبی است.

به‌گفته‌ی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی کشاورزی همدان، استفاده از سیستم آبیاری تحت‌فشار از سوی کشاورزان با استقبال خوبی روبرو شده، طوری‌که حتی در بخشی از مزارع سیب‌زمینی، خیار، هندوانه و ذرت نیز به اجرا درآمده است.

مظاخری خاطرنشان کرد: امسال باید 12 هزار هکتار از اراضی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا