گوناگون

استاندار همدان: خبرنگار نباید برای رضایت هیچ مدیری قلم بزند

استاندار همدان گفت: خبرنگار نباید برای میل و رضایت هیچ مدیری بنویسد، باید قلمش را به میل و رضایت دلش بچرخاند و نباید چیزی را بنویسد که به آن اعتقادی ندارد و با نهایت پاکی و از روی صداقت قلم بزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه همدان، “محمدناصر نیکبخت” شامگاه پنج شنبه 16 مردادماه در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شده بود با انتقاد از وضعیت برگزاری مراسم، اظهار کرد: مجموعه ادارات استان هیچ دخالتی در برگزاری این مراسم نداشتند و قرار بود خود خبرنگاران این مراسم را برگزار کنند که بنده نقدهایی به نحوه برگزاری این مراسم دارم.

وی افزود: در مراسم‌های بعدی حتما خبرنگاران به همراه خانواده‌هایشان دعوت شوند تا خانواده‌ها ببینند مجموعه مدیریت استان چقدر برای عزیزان آنها اعتبار و ارزش و احترام قائل است.

نیکبخت خاطرنشان کرد: خبرنگاری رسالت سنگینی است که شاید از مسئولیت هر مدیر و مسئولی هم بالاتر باشد، چرا که کار خبرنگار با قلم گره خورده که خداوند در قرآن به آن قسم خورده است.

خبرنگاری یکی از سخت‌ترین مشاغل دنیاست

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران نباید قلم خود را به رضایت هیچ مسئولی بچرخانند، تصریح کرد: خبرنگار باید قلمش را به میل و رضایت دلش بچرخاند و نباید چیزی را بنویسد که به آن اعتقادی ندارد و با نهایت پاکی و از روی صداقت قلم بزند. خبرنگار باید به ساز چشم و گوش و دل خودش بنویسد و نباید در پی جلب رضایت مسئولان و حتی مدیران رسانه خود بنویسند.

استاندار همدان، با اشاره به حقوق و دریافتی‌های بسیار پایین شغل خبرنگاری، افزود: خبرنگاران یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا را انجام می‌دهند و با این وضعیت درآمدی، باید سعی کنند که پاک و درست بنویسند و مواظب باشند که خدایی نکرده طوری قلم نزنند که باعث وارد شدن خدشه به شخصیت کسی شوند و ضرر اخروی اش را هم به جان بخرند.

خبرنگاران روابط عمومی مردم در استان هستند

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید روابط عمومی مردم برای انتقال مطالبات آنان به مسئولان باشند، ادامه داد: خبرنگاران باید با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به کمک توسعه استان بیایند. نقد رسانه‌ها و خبرنگاران برای من ارزشمند است و به رشد و پیشرفت استان کمک می‌کند، اما سعی کنید از انتشار مطالب منفی و اخبار و گزارشاتی که باعث خدشه به چهره استان می‌شود، خودداری کنید. چراکه مانع ورود سرمایه‌گذاران به استان شده و در مسیر توسعه استان مشکل ایجاد می‌کند.

نیکبخت افزود: همه باید کمک کنیم تا استان همدان را بسازیم و در این مسیر، نقش والا و مهم رسانه‌ها و خبرنگاران استان می‌تواند بسیار موثر و حیاتی باشد. همه مدیران در سال‌های گذشته زحماتی برای این استان کشیده‌اند و سیاست دولت تدبیر و امید هم بر این است که استان در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی توسعه پیدا کند، چراکه همدان بیش از این ها شایستگی توجه و کار را دارد.

گردشگری استان باید توسعه پیدا کند

استاندار همدان در ادامه مراسم با تاکید بر اینکه محور توسعه استان باید بر مبنای تقویت گردشگری گذاشته شود، تصریح کرد: فرهنگ همدان، اقلیم مناسب استان، آثار تاریخی ارزشمند، صنایع دستی و سنتی و برخورداری از جاذبه‌های طبیعی‌ای همچون غار علیصدر، مناظر زیبا و دسترسی‌های آسان به استان و… همگی ظرفیت‌های بی‌نظیری را برای جذب گردشگر در استان همدان فراهم می‌کند.

وی با اشاره به مناطق گردشگری گیان و گاماسیاب گفت: پتانسیل بسیار خوبی در این مناطق برای تقویت گردشگری وجود دارد، اما امکانات در آنها واقعا زیر صفر است که با بازدید دو روزه‌ای که در هفته‌های اخیر از این مناطق داشتیم، دو جاده خاکی سراب‌های گیان و گاماسیاب آسفالت شد و اقداماتی هم برای انتقال برق صورت گرفت.

نیکبخت گفت: متاسفانه در دهه‌های اخیر هیچ کار قابل توجهی برای توسعه گردشگری در استان همدان انجام نشده است. با اینکه استان این همه ظرفیت برای رشد و توسعه دارد، اما عملا کار خاصی در این زمینه انجام نشده است.

وی با تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی و همچنین عزم دولت در رابطه با رونق کسب و کار و اقتصاد و نیز ضرورت خروج کشور از رکود و تورم، اظهار کرد: در این راستا به کمک همه خبرنگاران نیاز داریم که همگی دلسوز استان هستید. پس همدان را طوری نشان دهید که دنبال توسعه و پیشرفت و زمینه سرمایه‌گذاری در آن فراهم است.

حاشیه‌ی مراسم روز خبرنگار پررنگ‌تر از متن

به گزارش ایسنا، مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در همدان در انتهای مراسم با حاشیه‌های بسیاری همراه بود. به طوری که می‌توان گفت در این مراسم “حاشیه به شدت پر رنگ‌تر از متن شد!”؛ ورود استاندار همدان به طرح برخی مسائل اقتصادی استان در روز خبرنگار، زمینه را برای طرح پرسش‌هایی از طرف خبرنگاران در همین زمینه‌ها فراهم کرد که بهتر بود در جلسه‌ای دیگر و شرایطی مناسبت‌تر به آنها پرداخته می‌شد.

روز خبرنگار، روز بزرگداشت مقام خبرنگار، به هر نحو که بود باید فرصتی را برای شنیدن حرف‌های این قشر سختکوش و زحمتکش فراهم می‌آورد تا بعد از یک سال آزگار که گوش‌هایشان به شنیدن حرف‌های مسئولین عادت کرده بود، کمی هم از خودشان حرف می‌زدند و مشکلات را مطرح می‌کردند.

هرچند مطلوب‌تر بود که با یک برنامه‌ریزی ساده، برنامه‌هایی شاد و مفرح هم برای این مراسم در نظر گرفته می‌شد تا با حاشیه‌هایی که در پایان مراسم شاهد آن بودیم، کام برخی خبرنگاران استان در این مراسم تلخ نمی‌شد. تلخی‌ای که با تشویق عده‌ای از خبرنگاران بیشتر هم توی ذوق زد!

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا