گوناگون

خبرنگاران مصالح و منافع جامعه را در ارسال اخبار در نظر بگیرند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از خبرنگاران خواست با در نظر گرفتن مصالح و منافع جامعه اقدام به ارسال اخبار نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه سردار منوچهر امان‌اللهی در مراسمی که به منظور تجلیل از خبرنگاران در آستانه روز خبرنگار برگزار شد، خبرنگاری را شغلی سخت و اثر گذار در جامعه عنوان کرد و افزود: این شغل حرفه ای است که تنها افرادی که احساس مسئولیت و امانتداری دارند باید به آن وارد شوند.

وی اظهار کرد: خبرنگاران باید خارج از امیال نفسانی و منافع شخصی و نیز با در نظر گرفتن شرایط و مقتضیات زمان اقدام به ارسال اخبار نمایند.

امان اللهی خاطر نشان کرد: تنها انگیزه خوب و خیر خبرنگار برای ارسال خبر کافی نیست و خبرنگار باید واقعیات حوادث را ببیند و با توجه به شرایط جامعه و نیز در نظر گرفتن مصالح اجتماع اقدام به ارسال خبر کند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اجتماع را به خانواده ای تشبیه و اظهار کرد: همانگونه که برخی بحث ها باید در محیط خانه بماند و گفتن آن برای دیگران صحیح نیست، خبرنگاران نیز باید آنچه را در خبرهای خود ذکر کنند که در نهایت منافع و مصالح جامعه را در پی داشته باشد.

وی خبرنگاران را همیار و کمک خوبی برای پلیس عنوان کرد و افزود: پلیس آمادگی کاملی در جهت همکاری و هماهنگی با رسانه ها دارد و مشاوران و کارشناسان انتظامی می توانند در زمینه مسائل مختلف اجتماع به خبرنگاران مشاوره بدهند.

به گفته امان اللهی همکاری خبرنگاران و اصحاب رسانه با عوامل انتظامی موجب خواهد شد تا نیروی انتظامی به راحتی بتواند با جرائم موجود در اجتماع برخورد کرده و از طرف دیگر با آموزش همگانی که رسانه ها به مردم ارائه می دهند قطعا میزان جرائم در جامعه کاهش خواهد یافت.

وی در پایان خبرنگاران را عامل موثری در جهت پیشگیری از زورگویی مستکبران جهانی دانست و اظهار کرد: استکبار جهانی اگر از قلم خبرنگاران و اطلاع رسانی آنها نمی ترسید قطعا از انجام هیچ گونه جنایتی در حق مردم دنیا فروگذار نمی کرد و خبرنگاران باید به این نقش با ارزش خود واقف باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا